| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Hva vokser glassroser på, har sett en på en myk korall. I dag lever den i festet til korallen, på steinen, men for en uke siden satt den nesten midt på stammen til korallen, , Så det vil si at jeg har en glassrose som jeg vet om, og siden den lever i/eller ved siden av korallen, så er vel terminering av den vanskelig.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Glassroser vokser på alt..Et problem med glassroser er at de kan brenne korallene lett samt at de sprer seg veldig lett. Plager den korallen din ville jeg fjernet den asap.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Du kan ta en sprøyte med 5ml 35% edikk injisert inn i foten på glassrosen, avvent og se at det kommer edikk ut av munnen/senter på glass rosen (den gulper/spyr) da er den ferdig, 5ml edikk går helt uproblematisk i tanken din forutsatt at du har verdiene i orden og at de er stabile.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
men hva med korallen da?, hvis jeg skulle treffe den..
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Du klarer vel å unngå å sette sprøytespissen i korallen. En stor korall tåler også mer enn en liten glassrose skulle eg tro. Ser korallen frisk ut?
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
korallen ser bra ut, og tror nok jeg skal klare å unngå å treffe den med nålen, mente vel at en dose i umiddelbar nærhet, kansje ikke var bra for korallen. Men nå er det bra med sirkulasjon der, så det går nok bra, skal teste i morgen, nå er det natt i karet.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| glassroser | Endre | Plager, Skadedyr & Parasitter | 35 | 30th October 2010 18:25 |
| Glassroser! | Planteplankton | Plager, Skadedyr & Parasitter | 3 | 31st October 2007 22:05 |
| Glassroser | Frogfish | Anbefalinger, tips & triks | 2 | 26th January 2007 21:17 |
| glassroser | Nagel | Ny til Hobbyen | 28 | 24th December 2006 14:53 |
| glassroser... :( | Andreas | Plager, Skadedyr & Parasitter | 45 | 22nd September 2005 21:44 |