| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
heisann,
jeg merket i dag at fisken min hadde fått hvite prikker på seg, de alle er på samme side- En på halven, underfinnen, finnen og en på kroppen. Jeg synes de ganske så store for den lille fisken, de er litt større en en knappnåls hode, men de er fomer som ett mauregg noen som har noen idèer på hva dette kan være?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Hva slags fisk er det ? For meg høres det ut som prikkesyke.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
en eller annen klovnefisk art.
Men nå er alle prikkene vekke :|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
hmm.. Hvis de er vekke nå er jeg sikker på at det var stress prikker.
Post et bilde av klovnen din, så skal vi nok gi den et navn Husk at ikke alle klovner går bra sammen med andre fisker. Det er derfor viktig å ha en viss peiling på hva slags fisk du har i akvariet.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
enten e det amphiprion fematus eller amphiprion rubrocinctus hun har... er ikke helt sikker... ligner veldig
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
fikk ta ett bilde av det, prikkene varte i mindre enn en dag og fisken hadde ikke noen på seg i dag.
http://i10.photobucket.com/albums/a1...altvann011.jpg
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Hadde en slik klovn engang (tror de kalles tomatklovn på norsk). Den var mindre vennlig ovenfor flere klovner. (Banket en av sin egen art, men godtok den etter hvert.) Klovnetypen som Nemo er prøvde jeg også, men de ble stresset ihjel.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som vet hva disse hvite knoppene er | Elin | Plager, Skadedyr & Parasitter | 4 | 2nd February 2008 10:56 |
| hvite prikker????????????? | Sandshifter | Plager, Skadedyr & Parasitter | 9 | 10th May 2007 12:04 |
| Hvite greier | Endre | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 10 | 22nd May 2006 12:38 |
| Koffertfisk med hvite prikker! | Nemina | Plager, Skadedyr & Parasitter | 5 | 26th August 2005 10:17 |