| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Vet ikke om sykdommer i saltvannskar, det eneste jeg egentlig vet, er prikkesyken, fra ferskvannskar tiden, men hva er vanlig i saltvann?
Har en klovn med 2 små klumper på siden, under ryggfinnen, vet ikke hva det er, den hadde en tidligere, men den forsvant, ser ut som kviser, men vet som sagt ikke hva dette er, er det noen som har noen ideer. Hva er mest vanlig i saltvannskar? Ser ikke ut som det plager den. Er det mer å bekymre seg for, i forhold til ferskvann, eller er det mye det samme det går i? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Kan det være parasitter?
Ser ut pussereken mine jevnlig "feier" over fiskene mine. Kanksje en pussereke er tingen? Martin |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Forhandler
|
Det finnes mange tusen forskjellige sykdommer fisk kan få. Nokken behandles med kobber, andre med ferskvann. Ka du har fått på fisken din e` ikkje lett å si. Spiser den og ser ellers frisk ut vil det mest sannsynlig gå over av seg sjøl. Slutter den å spise bør den behandles.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
den spiser, og ser ikke ut som den plages med det heller, den hadde som sagt en klump tidligere, men den forsvant.
Er vel en sjangs for at disse 2 forsvinner og da |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
dette er det beste bildet jeg klarte å ta av fisken.(i rett profil)
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Minner meg om en parasitt jeg hadde en gang.. Den datt av fisken av seg selv hos meg.
Hvis den ikke ser ut til å plage klovnen din ville jeg ikke gjort noe.
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|