| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Kom over en oppskrift p glassrose kverk p nettet som fungerer ypperlig.
1 del Sitron Juice 1 del Kalkvann, kan godt vÊre litt gugge i den. Bland dette godt sammen i en skÂl og hiv det i microen. La det koke godt opp til Blandingen er blitt rimelig tykk gugge... Sug/hell dette inn i en spr¯yte og la det kj¯le ned. NÂr det har fÂtt noenlunde temperatur mater du glassrosen med guggen, akkurat som om du skulle spotfore en korall. Det er n det kule skjer... Glassrosen spiser greiene og smelter mer eller mindre vekk il¯pet av ca 30min. :twisted: VIKTIG: Middelet kan ikke skade koraller sÂlenge det brukes med mÂte, men forall del ikke f det p anemonene du har lyst  beholde, De stryker med de ogs hvis de spiser det!
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Dette h¯res bra ut, har noen pr¯vd dette selv eller blir det meg?
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Har n kj¯pt meg et produkt som var syykt effektivt... skal teste det hos en kamerat hos meg som mer eller mindre har dyrker glassroser i 500 literen sin. Tenkte jeg skulle lage en liten sak om det med bilder etc. etter jeg har testet hos han...
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Da skal jeg mekke litt mat til glassrosene mine og de skal nok bli mette.
Skal gi en tilbakemelding p resultatet.
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Oppskrift på saltvann | supern- | Kjemien i akvariet | 4 | 1st September 2007 18:18 |