| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
De siste dagene har jeg sett at Elegansen min ikke er helt seg selv. Etter å ha studert den nøye så ser jeg hva som jeg TROR plager den.
Det ser ut som en gele lignende svamp. Lilla i fargen, knall hard når jeg tar på den. Ser slimete ut noe den ikke er. Ser at den også har "vokst" litt over en LS. Det er mer eller mindre umulig å ta bilde av den slik den står nå. Alternativet er å ta den ut, noe jeg ikke er særlig sugen på. Som sagt: Lilla, ca 2mm høy, ca 2x4 cm stor. Beveger seg ikke. Ser ut som slimete greier men er knall hardt. Prøvde å fjerne den med klype, men den sitter bom fast. Leter som en gal på nettet etter bilder men det er litt vanskelig når jeg ikke har noe hint om hva det kan være. Er det evt noen av gamle gutta i stavanger som kan ta turen innom meg? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Dette er det beste jeg klarer:
![]() Ser ut som små "krater" på den, ikke polupper. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
det kan muligens vere en hade svamp.
prøv og brekk den av og fjern den vis den plager elegansen. det kan muligens hjelpe |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hadde noe lignende i karret mitt som plaget sercophytonen min, den/det knakk jeg av den LS og etter det så ble korallen min som før, trives og vokser som bare det.
Så fjern "shitten" |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
idag er den vokst til nesten dbl størrelse.
Tar ut elegansen idag og prøver å faenskapen av.. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Da fikk jeg ut elegansen, brukte kniv + åretang og fikk fjernet dritten (HÅPER jeg).
Dritten la jeg i et eget kar for å se om at det overlevde, noe det ser ut til å ha gjort. Så nå håper jeg bare at det ikke ligger små deler av faenskapen igjen i karet. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rart!? | Andrè | Ny til Hobbyen | 4 | 14th February 2009 19:53 |
| Endelig igang! men har sett noe rart oppi der..... | froesak | Ny til Hobbyen | 13 | 3rd December 2008 22:51 |
| Fisken plager | Edite | Tropiske Fisk | 3 | 16th August 2008 23:03 |
| Mye rart man spiser | Frogfish | Pratemakeren | 9 | 10th March 2008 12:53 |