| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei. Den siste uken har det dukket opp noen hvite utvekster på den nye levende steinen min. De ligner litt på små løker i fasong og de største er vel rundt 1 cm i diameter. På toppen av denne utveksten stikker det ut små "følehorn". De formerer seg i rekordfart.
Legger ved et bilde, men det er litt dårlig kvalitet på det. Håper noen gjenkjenner disse utvekstene og kan si meg hva det er.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
hei elin!
ta en titt på melv`s reef side! han har en pen bildeoversikt på de fleste uidentifiserte akvariekryp! de er også beskrevet om de er "good" eller "bad". her finner du den du leter etter: en ufarlig Scypha svamp
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takk for tipset. Dette var en god side for meg som lurer på mye rart
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ifølge boken jeg leser nå (Reef Invertebrates: An Essential Guide to Selection, Care and Compatibility) så er svamper noe av de beste filtrene vi kan ha i akvariene våre.
Jeg har mange slike hvite selv.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| det har begynt å kry av disse | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 6 | 29th April 2008 09:44 |
| Noen som har noe erfaring meg disse?? | Nikita | Tropiske Koraller | 4 | 22nd May 2007 23:29 |
| hvite prikker????????????? | Sandshifter | Plager, Skadedyr & Parasitter | 9 | 10th May 2007 12:04 |
| hvite prikker :S | yvonne_89 | Plager, Skadedyr & Parasitter | 7 | 2nd January 2006 20:51 |
| ID - Noen som vet hva disse er? | Vizar | Hjelp til ID | 2 | 4th September 2004 18:31 |