| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei. I en uke nå, har kirurgen min hatt en hvit gjest i pannen. Kan se ut som fiskeskjell.Er det noen som har sett liknende? Legger ved bilde.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
hadde en gang en isopode på ene cromisen min... men jeg så tydelig øyne, rygg, opp og ned på haikeren.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Gjorde du noe med den da? Eller forsvinner slike av seg selv?
Har sett nøye etter, og det ser ikke egentlig ut som noe levende.... Bekymringen er at dette "noe" ser ut som om det blir større): Fisken ser ikke ut til å bli plaget.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
kan det være noe sopp greier??
de pleier jo å komme på finnene da.. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Tror kanskje det kan være sopp. BØR det da medisineres, eller vil det kunne gå over av seg selv? De tre andre fiskene jeg har, ser ikke ut som om de er smittet.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
vet at noen bare skraper det av fisken med fingrene...
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har veldig lyst til og ta en pinsett og fjerne hele stasen. Men det er ikke lett å fange fisken. Jeg har prøvd å lokke med mat i hoven, men det lokker bare clownene. Fisken jeg vil ha tak i føler seg tydelig truet og er raskt unna i hulen sin. Ser for meg at om jeg skal ha tak i den må jeg fjerne alt inventar i karet...Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre...! HJÆLP
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
hvis du skal få tak i fisken, så vil jeg anbefale en fiskefelle..
så slipper du å ødelegge karet. du får sikkert kjøpt en på nettet. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|