Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24th September 2007, 18:36   #1 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 475
Standard joes juice

Hei.

Noen som kan fortelle med hvordan dette joes juice fungerer? Er det en middel som skal sprøytes inn i glassrosene? Har et middel som skal brukes slik, men jeg sliter med at det reagerer med vannet før jeg får det ut av sprøyten, så sprøyten går tett.

Endre
Gammel 24th September 2007, 18:45   #2 (permalink)
Senior Member

alf-magne sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: varhaug
Meldinger: 672
Standard Re: joes juice

jepp det er vel strengt tatt bare kalsiumhydroxid som er blandet i vann kanjse noe ekstra som du skal sprute inn i glassrosen! hos meg fungerte det dårlig...
de trakk seg sammen et par dager og så kom det tre stykker tilbake for hver eneste jeg drepte... har hørt andre som har hatt samme erfaringen... en pinsett fisk jorde 10 ganger bedre jobb hos meg!
Gammel 24th September 2007, 19:14   #3 (permalink)
Senior Member

joachimB sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Tårnåsen
Meldinger: 447

jeg syns joes juice fungerer meget bra, har fjernet en del glassroser med det, og ingen har kommet tilbake. Brukte mer enn anbefalt dose
joachimB er offline   Svar med sitat
Gammel 24th September 2007, 19:53   #4 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

Ja funker sikkert fint,og mye som kan kjøpes for penger
Funker med Varmt vann/35%eddikk/kalsiumhydroksyd osv.også da :mrgreen:
Har selv brukt eddikmetoden,og ser ikke annet enn att det står bra til i karet mitt i etterkant :mrgreen: "utenom for glassrosene da...for de daua for meg... 8)
Sparte vel kansje litt peng også,om jeg ikke husker helt feil,i forhold til disse "kjøpeproduktene",men-men...
Gammel 24th September 2007, 19:59   #5 (permalink)
Senior Member

Funker med Varmt vann/35% eddik/kalsiumhydroksyd,osv.også da,og brukte selv eddikmetoden,og ser ikke annet enn at det står bra til i karet,utenom for glassrosene da...de dauet!!
Sparte vel gjærne noen kroner på det,men det greieste var jo att dette var sånt en alltid har for hånden...
Men det er sikkert greit med kjøpeprodukter også da ,for all del...
Gammel 24th September 2007, 20:01   #6 (permalink)
Senior Member

obs" fikk feilmelding da jeg sendte første mailen,og beklager :frown:
Meg og disse pokkers datagreiene :lol:
Gammel 24th September 2007, 20:24   #7 (permalink)
Senior Member

stoffer sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Spikkestad
Meldinger: 508

Bruk som nevnt over eddik og kalk, funker akkurat like bra, er stort sett det som er i joes juice. Er vell så nærme man kommer svindel, ikke det det funker jo men ingrediensene er omtrent det man finner i kjøleskapet og akvariekassen, ca. 3 kroner verd av det .
stoffer er offline   Svar med sitat
Gammel 24th September 2007, 20:26   #8 (permalink)
Forhandler

Reef sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hundvåg
Meldinger: 233

Har selv brukt Joes Juice på Majano, den tok ca 75% av de, men det måtte til en litt større dose.

Hadde noen få glassroser i karet mitt når jeg satt det opp sist, disse er nå borte på naturlig måte, ved hjelp av tålmod og næringsfattig vann.
Reef er offline   Svar med sitat
Gammel 24th September 2007, 21:41   #9 (permalink)
Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: BREKSTAD
Meldinger: 117

Joes Juice er vel bortkasta penger, så lenge de aller fleste har remedier til å kverke glassroser i hyllene sine likevel.

Kalsiumhydroxsid eller kokende vann.
Ludenchief er offline   Svar med sitat
Gammel 24th September 2007, 23:13   #10 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,885

Joes Juice er det mest effektive jeg noensinne har brukt.. Har tidligere brukt Calcium hydroxid+ vamt vann, Calcium hydroxid+sitonsyre, saltsyre og ren eddikk. Som alle andre ting krever joesjuice gjentatte behandlinger for å bli kvitt glassrosene.
Når det gjelder Joesjuice så mater du glassrosee med det, dvs du sprøyter det mot munnen deres. Det er en fordel å ikke komme borti glassrosen når du sprøyter de mot dem.

Det mange gjør feil er å la de "døde glassrosene" sveve fritt rundt i akvariet uten å ta de opp, som alle vet kreves det forsvinnende lite vev fra en glassrose for at det skal vokse opp en eller to nye..

Knaberg: JEg skal ta med en flaske Juice til deg neste gang jeg stikker innom deg (lover at det ikke skal bli lenge til).. Så kan du se effekten av middelet:

Da jeg fikk tilsendt noen flasker med Joesjuice var jeg svært skeptisk til middelet og var sikker på at dette var et av de nye luriom middlene.. men den gang ei, Joes juice virker!

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Vil du teste Joes Juice Aiptasia middel ? Frogfish Plager, Skadedyr & Parasitter 18 25th May 2004 01:26
Joes Juice bilder Frogfish Plager, Skadedyr & Parasitter 1 11th May 2004 19:57
Joes Juice Rusky Plager, Skadedyr & Parasitter 2 27th February 2004 10:45