| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ny begynner glassrosene mine å bli mange og stor så det er på tide å gjøre noe med dem. Jeg har prøvd kalkvann trikset, uten hell. Jeg har sikkert gitt flere av dem 5-6 doser, men alle er i live fremdeles.
Nå er det saltsyre som skal prøves. Får jeg kjøpt dette på apoteket? Hvor mye skal jeg bruke? Hvor mange kan jeg knerte om gangen uten at det går ut over vannet mitt? Hilsen Endre
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
treffer du med kalsium rett ned i gapet, eller en spiss sprøyte rett inn i stilken, så skal de ta kvelden.
men det finnes jo alltids peppermyntereker. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
kjøpte saltsyre i en malebutikk, vanlig 1 liters flaske..
bruker en sprøyte på 1 ml og spruter på.. ikke mye som overlever den behandlingen ;-) |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Calsium hydroxid metoden er den som har fungert best for meg, har aldri hatt mange glassroser/majano men de få jeg har hatt er i hvert fall borte.
Men man må sprute dette rett i gapet og ikke bare litt overfladisk over glassrosen. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Vi har glassroser ûber alles om dagen, etter barnevaktuhellet vårt. Vi ble anbefalt Chelmon'ner.
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
vil gjerne prøve med peppermyntereker, men jeg nekter å betalt 400 kr stykk for disse. Noen som vet hvor jeg kan få de til en litt rimeligere pris?
Når det gjelder kalkvann så prøver jeg å treffe i gapet, men det er ikke så lett bestandig. De trekker seg jo sammen og gjømmerseg i det jeg sette sprøytespissen i dem... Kanskje jeg har vært for hardhendt og stukket spissen gjennom dem og bare sprøytet det ut på andre siden. Kan prøve igjen. Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Glassroser! | Planteplankton | Plager, Skadedyr & Parasitter | 3 | 31st October 2007 22:05 |
| Glassroser | Frogfish | Anbefalinger, tips & triks | 2 | 26th January 2007 21:17 |
| glassroser | Nagel | Ny til Hobbyen | 28 | 24th December 2006 14:53 |
| Glassroser | svein | Plager, Skadedyr & Parasitter | 6 | 29th January 2006 23:43 |
| glassroser... :( | Andreas | Plager, Skadedyr & Parasitter | 45 | 22nd September 2005 21:44 |