| Plager, Skadedyr & Parasitter Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med plager, skadedyr og parasitter vi har eller kan få i akvariet. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Er denne noe bra å ha i karet sitt??
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Har ikkje opplevd nokke negativt med det. De formerer seg ganske mye hvis det e` mye næring, matrester o.l. i karet. Dette tyder på at de livnærer seg på matrester som ellers ville råtnet i akvariet, så tror nok det kan kalles et nyttedyr. Bare pass på å ikkje ta på de. De stikker og alle tusen piggene står igjen i huden din.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Forresten var det et kjempebra bilde av den, har prøvd å fotografere de mange ganger men kan aldri se på bildene ka det e`.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
oki har hørt at den spiser snegler.. har mistet noen snegler i det siste så jeg lurt på oom det var den som hadde gjordt det
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ikke vet jeg.. synes de var stillige jeg.. hva heter de svarte sneglene du har?
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Forhandler
|
Tja si det, har alltid bare kallet de svarte snegler. Tror Frogfish vet navnet på de.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Scutus Ungis heter de svarte sneglene..
Hvis jeg hadde vært deg AquaChrister ville jeg fulgt litt ekstra med den. Enkelte liker smaken av myk koraller, men jeg kan ikke si med sikkerhet at det er den typen du har. Jeg ville ikke hevet den ut før jeg var sikker på at den gjør noe ugang. Kongebilde.. Det kan du forresten delta i månedens konkurrase med
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Bilde er bra det men det er ikke jeg som har tatt det.. har ikke sett at de gjør noe gale ennå så jeg avventer litt til
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ser du har fått litt forskjellige svar på de forskjellige norske forumene. Slik er det de fleste steder. Om disse bristleworms er gode eller onde blir man ikke enige om. Jeg har aldri sett disse spise av mine koraller, og jeg har mange (ormer altså). De kan plage de ved å flytte inn mellom korallen og steinen, men det virker som om korallen plager de også, så etter en stund flytter de ut.
Ormene spiser også mye rester og annet dritt som forurenser akvariet. Jeg har heller aldri sett at de tar snegler hos meg, men dersom en fisk dør eller en snegl detter av glasset (da er de vist ikke helt friske), da tar de den med en gang. Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|