| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei aquafreaks, jeg er blodfersk på saltvann og akvarium generellt. Fikk et ferdigkit "Dream Seawater DMS 400T5" til jul, har ønsket meg et lenge.
Noen som har erfaringer med dette settet, tips og råd? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei, Ingunn, og velkommen inn i en fantastisk givende (og til tider ekstremt frustrerende hobby)! Det er mange dyktige folk inne på dette forumet, men jeg tror nok du vil finne ut at det også kan lønne seg på saltvannsforum.no (beklager til moderator dersom det er ulovlig å "reklamere" for et annet forum her inne). Det er høyere aktivitet der inne, men større grunn til å ta enkelte av rådene man får med en klype salt. Jeg har ingen erfaring med akvariet du har fått, men et kjapt søk på nett forteller meg at folk flest ser ut til å være misfornøyde med skummeren som følger med. - Ikke helt uvanlig ved kjøp av slike plug and play-pakker.. Dette trenger kanskje ikke være det første du foretar deg, da ville jeg heller byttet ut de kjeramiske rørene og bioballene (som tydeligvis skal befinne seg i filterkammeret i bakkant)med biter av levende stein. Ofte er også vannsirkulasjonen litt mangelfull på slike sett, så det kan nok tenkes at dette er noe du vil gjøre noe med
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
akvariet ditt vet jeg ikke noe om, men min anbefaling er å ta det med ro. ikke stress med å putte oppi ting, ikke stress med å bli kvitt alger...
det skjer i eget tempo og det er mindre smerte om en bare infinner seg med det tror jeg nok. åja, finnes det på butikkhylla og lover gull og grønne skoger, ja så er det ikke sant, her er det tiden som bestemmer utfallet. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Takk for hyggelig velkomst!
Selvfølgelig fulgte ikke skummer med selv om det står på pakken så jeg må se meg om etter en liten skummer som passer karet. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vet ikke noe om størrelsen på akvariet ditt, men er veldig veldig fornøyd med mce600 hob skummeren min når jeg bruker denne. Anbefales gjerne.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder