| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei!
Etter flere års fravær fra hobbyen så skal jeg nå sette opp et nytt saltvannskar. Sist hadde jeg et hjemmelaga løsning som ikke så særlig fint ut for andre en meg Når jeg nå skal kjøpe nytt så vil jeg ha det komplett og lekkert med en gang. Trenger da noen anbefalinger. 150-350 l Har sett litt på Redsea i de lokale dyrebutikkene her i Bergen og de ser jo bra ut men har fått med meg at det er mye negativitet til disse her på nettet. Bråk, dårlig utstyr osv osv Utfra hva jeg har funnet ut på egenhånd her på nettet så skiller vel Deltec, Elos seg ut som de beste alternativene. Vil ha komplett med sump og aut.vannpåfylning. Men det er vel dårlig med kompetanse på disse her i Bergen? Generelt synes jeg ikke de butikkenen jeg har vært innom i Bergen er noe å skryte av. Var bedre før! Noen som har noen tips? Jeg setter meg gjerne i bilen for å hente det "rette" utstyret andre steder i landet. Så hvis noen har noen anbefalinger der? Er det evnt noen andre alternativer jeg ikke vet om ? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Du kan jo alltids høre med Kenneth på korallen.no. Han vet hva han driver med, og er veldig hjelpsom.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det kan være en god tanke å sjekke WHOA hos Jan Holt også
Velkommen Til Jan Holt Akvarium Nettbutikk. Whoa kan det med å lage silikonfuger. Tor.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg vil gjerne anbefale Aqua Medic. Jeg har et Anthias 120 som jeg er svært fornøyd med, kjøpte det komplett med sump, skummer, returpumpe, nivåpåfylling, reefdoser og lys, og er svært fornøyd med alt
Men det var vel selve akvariet du spurte om. Veit at noen her inne har problem med nevnte produsent, men ellers har jeg aldri hørt noen utsette noe på akvariene fra AM. CP |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mitt første saltvannskar! :D | sailfish | Akvarie under utvikling! | 5 | 3rd February 2009 20:25 |
| 1.200 Liter Saltvannskar Issolert | ErikTE | Selges | 4 | 31st May 2007 08:36 |
| Saltvannskar kjøpes | neergaard | Kjøpes | 4 | 10th April 2006 07:56 |
| Anbefaling til eksternt utstyr | Tizon | Anbefalinger, tips & triks | 7 | 18th December 2005 18:08 |
| pumpe anbefaling | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 10th November 2005 09:29 |