| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå døde jo nettopp sjøharen min, den hadde tang og alger den kunne spise, men likevel tok den kvelden uten forvarsel.
jeg ser nå at det er lite alger, faktisk så lite at jeg ikke tør å rense frontruten før det er gått noen dager. Bakveggen er dekket av kalkalger. jeg har 3 digre snegler en kråkebolle og jeg er redd disse skal lide sultedøden. Har for sikkerhets skyld lat tdet gro på den ene sideruten også, men skraper den av og til siden det danner seg mye kalk alger akkurat der. Tror dere det er nok mat til dyrene mine ? Den ene sneglen har et kamskjell festet på seg og jeg vil for alt i verden ikke miste disse tassene. De er ganske aktive nå og kommer frem på dagtid også. Nå har jeg også et annet spørsmål om noen kan svare meg. Jeg kan ikke se noen tråder under " vann verdi " Det eneste jeg kan se ute i kanten er at jeg har en tråd der om salt. Hvorfor kan jeg ikke se de andre ? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vel , du har jo luksusproblem
sjøharer spiser langt ifra alle alger , og det kan jo tyde på at det ble for lite mat til denne. Kalkalger overtar miljøet etterhvert , og vil gi lite rom til andre alger.Når du skraper de vekk , vil imidlertid gjerne andre alger komme først igjen ... I utgangspunktet skulle det være nok til de få sneglene du har , det som dannes på glassrutene. Kråkebollen din vil antakelig hive seg over kalkalgene , når det blir lite mat ellers.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det høres lovende ut, jeg vil jo ikke drive med dyreplageri. Men det daner seg no en tynn film der jeg skraper så jeg får ta siderutene hver 3 dag slik at det er noe mat hvertfall. Ja det er sikkert et luksus problem
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Alger | LarsO | Ny til Hobbyen | 3 | 13th January 2009 22:40 |
| alger og lys | froesak | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 7th February 2008 07:19 |
| Alger | froesak | Ny til Hobbyen | 2 | 23rd January 2008 07:35 |
| alger | Nagel | Alger, Bakterier & Makroalger | 2 | 20th January 2008 12:13 |
| ALGER.. | and | Plager, Skadedyr & Parasitter | 0 | 3rd March 2004 22:38 |