| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Syntes dette er ett kjempe forum, og de fleste er veldig tolmodige med nybegynner som meg =). det sitter jeg veldig pris på! |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Senior Member
|
hehe på soverommet , da hadde jeg nok ikke sovet.
Mitt står nærmere meg enn tv,en og jeg har vinkelsofa så jeg har en meget attraktiv komfortsone og ødelagt parkett. Men det bryr meg lite, jeg har aldri vært matrealist, derfor har jeg akvarium |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
hehe, får bare håpe jeg klarer å holde luftfuktigheten nede på ett noe lunde nivå =). jeg har datamskinen på soverommet også, og da blir akvariet 1meter unna, og det er jo kjekt! utrolig fasinerende, ble helt bitt av basillen når jeg var ute hos pjot å så, og utallige youtube filmer er sett, men tar litt etter litt så det ikke blir en for stor økonomisk belastning på en gang, men føler jeg har det meste under kontroll hittil, det er hvertfall det jeg tror =) |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Når du skaper bevegelse i luften over vannflaten, så fordamper mere vann. Dermed, senkes temperaturen. Derfor kan man gjerne senke temp. med flere grader i akvariet på varme dager bare med en eller flere vifter som blåser ned mot overflaten. Samme skjer i ved følgende: Dersom man i sommervarmen har en varm flaske f.eks. brus, som man ønsker kald uten kjøleskap. Surr da flasken inn i vått papir eller håndkle. Når vannet da fordamper fra papiret eller håndkleet, kjøles innholdet i flasken ned. Klarer dessverre ikke å forklare dette bedre, men det er ihvertfall fakta. Er aaaalt for lenge siden videregående nå, så husker ikke om dette er eksoterm eller endoterm reaksjon som her skjer.
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Takk for forklaringen |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Forhandler
|
Regner med at Malin ikkje e` innpå forumet. He he.
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hehe
|