| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei ! Har startet opp et 130l Red Sea Max akvarie. Saltvann er blandet, etter ca 3 dager satt jeg i levende stein og sand.
Det jeg lurer på er om lyset skal stå på noen timer hver dag, eller om det skal være avslått. Jeg har hørt begge deler, og nå er jeg ikke helt sikker på hva som er riktig. Det har heller ikke skjedd mye forandringer med skummeren etter to dager (koppen er tom). Har også hørt at det kan være lurt å bytte skummer (tunze9002) og nytt rack, har noen prøvd dette? Kunne noen av dere gitt meg noen gode tips på hva som er riktig å gjøre? Mvh Eivind66 |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei ,
uten lys bremses de biologiske prossessene , så det er bare å skru på hvis du skal få noe i skummerkoppen Når det gjelder skummeren så kjenner jeg ikke til modellen som sitter på rs'en , men generellt sagt så skummer den enten mere, mindre eller like mye som andre modeller.Det kommer an på behovet ditt om du greier deg med den , hvis ikke lydnivået er et problem. Så det kan lønne seg å se an om skummeren gjør jobben når du har hatt lyset på en uke og ting begynner å skje ...
|
![]() |
| Bokmerker |
| Emner |
| målinger, oppstart, teknisk |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt akvarie | Chrisarn | Ny til Hobbyen | 4 | 5th December 2006 20:24 |
| nytt akvarie oppsett | endy | Aquascaping | 19 | 2nd November 2006 20:09 |
| Nytt akvarie... | leffi | D.I.Y Gjør det selv | 2 | 24th January 2006 13:18 |
| Nytt akvarie | fiskefriken | Ny til Hobbyen | 2 | 4th January 2006 17:17 |
| Nytt hus = Nytt DIY akvarie | Andreas | D.I.Y Gjør det selv | 18 | 6th April 2005 18:56 |