Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17th December 2009, 22:33   #31 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim/Norge
Meldinger: 457
Standard Sv: Mengde med spørsmål

det jeg tenkte ja, du leser bare det du vil lese. Men for å si det slik, jeg legger spørsmålene dine bak meg og kommer ikke til å svare mer med svar du ikke liker å høre. Det betyr ikke at jeg ikke mener alt jeg har skrevet. Inkludert kinoturen. Du hadde hatt godt av å slappe av litt

Dog,jeg vil gjerne vite hva en slik anemone koster om du vil oppgi det? Derfor jeg skrev i denne tråden igjen.
Jeg mente aldri å være ufin; om akvariet ditt svarer jeg som best jeg kan om hva som er best for dyrene og ikke om hva du mener og liker å høre.
http://familienholen.net/borge
Borge er offline   Svar med sitat
Gammel 18th December 2009, 10:10   #32 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427

Jeg betalte kr 500 ,- for Anemonen. Den var i utgangspunktet dyrere men jeg fikk den for den prisen da selgeren hadde fått dene med iforsendelsen ved en feil og ikke hadde betalt full pris selv. Dette har selgeren nettopp bekreftet.
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 1st January 2010, 10:58   #33 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Er det ikke noen som tilrå x antall cm fisk pr liter akvarium ? I så fall regner man med alt vann eller bare tanken ? Er det noen som kan denne formelen. jeg har ca 80 cm fisk i 440 liters tank ( 550 liter vann )
men jeg fant ingen formel sånn lett og greit på Norsk
Gammel 1st January 2010, 11:34   #34 (permalink)
Member

Medlem siden: Jan 2009
Sted: stavanger
Meldinger: 159

Sitat:
Opprinnelig postet av Kari H Vis post
Er det ikke noen som tilrå x antall cm fisk pr liter akvarium ? I så fall regner man med alt vann eller bare tanken ? Er det noen som kan denne formelen. jeg har ca 80 cm fisk i 440 liters tank ( 550 liter vann )
men jeg fant ingen formel sånn lett og greit på Norsk

Ja det finnes en slik regel men du bør heller se på behovet for hver enkel fisk istedet for å regne ut hvor mange du kan ha i karet.
Gammel 1st January 2010, 11:41   #35 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Jeg har bare " selskaps fisk " og ikke hai eller murener ja man må jo kunne følge opp det man har kjøpt først og fremst. Men jeg ville bare ha sånn ca peiling. Jeg tar selfølgelig hensyn til hvert individ så de ikke kreperer av mangel på noe.
Gammel 7th January 2010, 03:05   #36 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 55
Talking Sv: Mengde med spørsmål

Hei, Var å snik tittet på bildene dine, må si du har mye fint =). Selv er jeg helt fersk og starter nå opp denne hobbyen med min kjære, har 720L som står tom for øyeblikket. men samler utstyr, informasjon, meninger og efaringer fra andre =).

Hvilket lys bruker du? og hvor mye lys burde man ha til ett akvarium som mitt? jeg har planer om koraller og fisk, kan det bli for mye lys? har tenkt å bruke 2x 400W HQI'er med E40 sokkel, og 6x 80W T5HO 150cm lang armateur. Holder en 150cm lang T5 armateur for ett 200cm bredt akvarium?

Som sakt samler jeg flest mulig meninger og efaringer fra andre og trekker konklusjonen selv om hva jeg går for.

Beklager hvis jeg ikke svarer på dine spørsmål og heller stiller spørsmål i din trå Kari H =).

Mvh Tommie
lqven er offline   Svar med sitat
Gammel 7th January 2010, 08:48   #37 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Jeg var så heldig at jeg fikk kjøpe litt hos en som måtte legge ned midlertidig.
Utvalget her i byens butikker er ikke alltid like stort.

Lamper har jeg rett og slett ikke peiling på men jeg håperandre kan svare i denne tråden. Selv kjøpte jeg er ferdig oppsett og lampene som fulge med er to 150 w
metal halogen på 13000 Kelvin. Jeg kan bytte til noe annet når pærene går ut, men jeg er usikker selv på hva som er best å bruke.

Bildene mine er ikke avsærlig god kvalitet da jeg skjelver litt på hendene og det er vanskelig å få dem helt tydelig, men jeg får hente inn en fotograf som kan fotografere for meg. Intet skal være uprøvd
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mengde Fisk i Akvariet fleksjon Ny til Hobbyen 15 8th April 2008 18:17
Hullstørrelse(mengde for overrenning + kraft på returpumpe Dingo D.I.Y Gjør det selv 3 11th January 2008 20:27
En del spørsmål... Bing Ny til Hobbyen 7 20th September 2007 07:20
IKS-spørsmål Aquaria Lys, filtrering & annet utstyr 12 2nd January 2006 15:25
Nybegynner spørsmål! fozzy Lys, filtrering & annet utstyr 4 11th October 2004 17:16