| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#31 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg kjøper detmeste av mitt op korallen også, hvis ikke han har det bruker jeg weebzoo ( utstyr ) men blir kanskje billigere å handle i tyskland ? frakt og avgifter ? lønner deg seg ?
|
|
|
|
|
|
#32 (permalink) |
|
Member
|
Hei igjen ?
Er det noen av dere som bruker denne lille Osmose dingsen ? 30-60 liter pr.døgn , har 180 liter akvarium ..burde vel strengt tatt holde ?? aquapro2000 - Tunze Nano RO Station Tunze Nano RO Station 8515.000 fås denne kjøpt på noen av de norske web. butikkene? |
|
|
|
|
|
#33 (permalink) |
|
Member
|
Sist endret av Tage; 6th December 2009 kl 18:08. |
|
|
|
|
|
#34 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Men... er mange som kjøper annlegg fra disse da.... WATERPILOT - IHR SPEZIALIST IN SACHEN WASSERAUFBEREITUNG De leverer lynraskt,og ikke minst.. de er like kjappe til å skaffe/levere deler til annleggene sine også,noe som av egen erfaring er ett meget stort pluss å ha i bakhånd.. Innsattsfiltrene på osmoseannlegg generelt er en forbruksvare,og membranene varer heller ikke evigt,så å kjøpe ett annlegg hvor en kan kjapt og greit få forbruksdeler til,er ett must.. Og siden du har erfaring med nettkjøp fra utenlandske butikker etter som jeg skjønner,såkan jeg anbefale denne plass,når det gjelder osmoseannlegg,etter en del andres erfaringer med dette firmaet. De har jo flere forskjellige str.på annleggene,men greit å ha "litt" å gå på da,da jeg regner med det vil ta en tid å måtte produsere nok vann til både vannbytter og fordampning med de minste typene på markedet.. Så slipper en jo også å produsere så ofte,viss en lagrer gjennomkjørt vann i en dunk eller to,når en først setter det igang..
|
|
|
|
#35 (permalink) |
|
Member
|
Var inne på den linken i innlegget over her ...fant RO med kapasitet på 285 liter i døgnet til ca 100 euro.
http://www.waterpilot.com/catalog/do...t_Travel_E.pdf Hva trenger man utenom for å få koblet denne til vannet hjemme , har tenkt å bruke et blandebatteri i badekaret som vi ikke bruker (Har dusj utenom) litt vanskelig å se utifra bildene på nettet ?? Tenkte å ta av dusj slangen , og koble opp denne mer eller mindre permanent der . |
|
|
|
|
|
#36 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Hvis du ønsker å bruke automatisert påfylling av fordampet vann så må du ha magnet ventil og helst 2 stk i tillfelle en av dem skulle henge seg opp. Hvis det kun skal brukes til å fylle opp dunker så er det strengt tatt ikke noe ekstra du trenger. |
|
|
|
|
|
|
#37 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
Senior Member
|
Du trenger bare en standard kobling slik som er til vaskemaskinen, hvor jeg har koblet min opp. ellers må du ha en bitte med tynn plastledning til å lede vannet opp i karet du bruker og en som du kan evnt putte ned i sluken så du unngår vannsøl . Mulig dette følger med i pakken.
|
|
|
|
|
|
#39 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
får bare håpe at utstyret som er sendt for 9 dager siden fra tyskland kommer snart ... grotech armatur 4x T5 , Tunze 6025 , Tunze nivå sensor , og automatisk påfylling ...utrolig hvor utålmodig man blir når man går og venter Har en gjest som går i karet nå .. en liten blue powder kirurg ..ser ut som om den trives med litt feil lys , og minimalt med sirkulasjon i vannet ...vært her 3 dager nå ...spiser/beiter ihvertfall godt på algene som vokser på LS. |
|
|
|
|
|
|
#40 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Akuratt som ungene mine og julekalendre..... de pakker opp alle kallender dagene på 1 2 3Det er gøy og ha noe å vente på Har du sett på¨noen rør du ønsler å putte i armaturet da? |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda en nybegynner... | TrondB | Ny til Hobbyen | 3 | 18th August 2008 13:03 |
| Enda en nybegynner | gunnvald | Ny til Hobbyen | 5 | 16th October 2007 20:58 |
| Enda en! | finna | Ny til Hobbyen | 21 | 11th August 2006 09:09 |