Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22nd September 2009, 19:40   #1 (permalink)

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Narvik, Nordland
Meldinger: 6
Arrow skla starte. men pris på dragefisk???

SKAL* STARTE, MEN PRIS PÅ DRAGEFISK???
har funne ut at jeg skal starte med saltvanns akvarium, har drevet med ett ferskvanns akvarium i 5 år nå... dyrebutikken i byen har endelig begynt å ta inn saltvannsfisk så jeg har tenkt og funne ut at jeg skal kjøpe ett akvarium på 110 liter, kvitte meg med ferskvann akvariet og fylle ett med saltvann.

i starten kommer jeg bare til å ha ett par klovner og noen nyttedyr så jeg får litt føling.
men yndlings akvarie fisken min på nok være dragefisken. jeg vet at ett 110 liters akvsrium er io minste laget for en dage fisk men har planer om å oppgradere i fortiden. så det jeg egentlig lurte på er: Hva koster en drage fisk?
vil ikek ha ett "varierer på størrelse og forhandler" svar... men en pris... en gjennomsnitlig pris. en pris lapp du har sett i en butikk... eller på ett norsk nettsted. takk ^^

Sist endret av Havard; 22nd September 2009 kl 20:39.
Havard er offline   Svar med sitat
Gammel 22nd September 2009, 19:49   #2 (permalink)

Standard akvarium:

og en ting til... bor du i nærheten av Narvik og ha lyst på ett høvelig stort ferskvanns akvarium?
er ikke sikker på hvor mange liten... men uansett... er 2 "algespisere" og 2 chiklider... en hun og en han.
akvariet har en del alger på veggene rundt hjørnene men det virker som om fiskene trives bedre i det... det har hatt 3 sett yngel de siste 2 månedene... nummer 3 akkurat nå.
pris?: 0,-

saken er den at broren min som egentlig eier akvariet ahr flyttet til bergen og vil helst ha barnevakt for akvariet og fiskene... egentlig så vil du ikke eie det.. men bare ha det... tror han ikke kommer tilbake på år uansett... han ville bare ikke at jeg skulle selge det... -.-
Gammel 22nd September 2009, 21:12   #3 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914
Standard Sv: skla starte. men pris på dragefisk???

Sitat:
Opprinnelig postet av Havard Vis post
Hva koster en drage fisk?
vil ikek ha ett "varierer på størrelse og forhandler" svar... men en pris... en gjennomsnitlig pris. en pris lapp du har sett i en butikk... eller på ett norsk nettsted. takk ^^
Kjøpte dragefisk for 500kr pr stk for ca 7år siden. Disse var mellom 15 og 20cm. Har sett de senere år at prisen har lagt rundt 700 for et eksemplar på 10-15cm.
Gammel 22nd September 2009, 21:14   #4 (permalink)

tusen takk ^^ vet ikke hvordan pris jeg hadde forventet men 700 lever jeg gjerne med. har leitet etter en pris i halve dag uten resultat før nå :P tusen takk :P

Sist endret av Havard; 22nd September 2009 kl 21:17.
Gammel 25th September 2009, 14:08   #5 (permalink)
Member

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 131

Man bør vel kanskje regne med at prisen blir enda større jo lengre nord man kommer, dermed vil frakt koster mer, og dermed vil fisken koste mer. Så litt prisvariasjon må man regne med
MarineB er offline   Svar med sitat
Gammel 25th September 2009, 22:32   #6 (permalink)

ja, jeg får ta det til bedraktning. men elsker fisken så det får nå bare være ^^
skal kjøpe 113 liter nå, men burde vell ha større til dragefisk...
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
iks aquastar med noe utstyr.(ny pris) alf-magne Selges 8 11th May 2007 13:15
Vil ha en dragefisk :)... BaJa Ny til Hobbyen 5 6th January 2006 12:44
Eremittkrepser og turbosnegler,mm til fornuftig pris Roger Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr 13 19th June 2005 21:52
ønsker ro-anlegg til hyggeli pris:) alf-magne Kjøpes 0 16th November 2004 16:45