| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Kan noen anbefale noen bøker som er et "must" for nybegynnere?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
føler meg fersk og har vært helt færsk en gang for ikke lenge siden, aldri holdt i no annet enn skjønnliteratur annet enn når jeg ønsker å sove.
Forum er din beste venn. Kanskje mer disse to norske, på feks reefcentral o.l. så er sjargongen at det er greit å bruke 10kW om dagen til lys o.l. og seff bytte 500liter vann i uka. Ikke fordi at det er gjengs over slik, men for at de store vises bedre. Spør og les selv, hadde jeg visst hvor lite arbeid det kan være i starten så hadde jeg selv begynt litt tidligere |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg vet dessverre ikke om noen bøker på norsk (har selv lest en par på tysk
...denne norske nettsiden er velkjent og behandler basis-temaet på en fin måte : Startside ...når det gjelder forum , så bør en ha litt grunnkunnskaper , for å kunne sile kvaliteten på allt som serveres der til tider.Der finner man gjerne like mange forskjellige meninger som innlegg , og helt uten forkunnskaper er det ikke bestandig lett å bli klok på svarene. Dessuten kommer det ikke bestandig frem hele sannheten , i bøkene får man som ofte en mer komplett forklaring hvorfor ting er sånn eller sånn. Fordelen med fora er at man kan stille helt konkrete spørsmål som kanskje ikke er behandlet i alle bøker (eller i de man har )og det kan diskuteres over ting og tang. Boka må en enten svelge rått eller selv finne ut når den kanskje ikke helt stemmer. mvh Thomas
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Reef videoer for alle Tropisk saltvanns inntreserte nybegynnere/veteraner | Tage | Anbefalinger, tips & triks | 7 | 25th December 2009 15:06 |
| bøker selges | alf-magne | Selges | 1 | 24th October 2008 17:37 |
| Korallrevsakvariet (Bøker) | Reef | Kjøpes | 1 | 6th August 2007 09:13 |
| Bøker | Christer.W. | Anbefalinger, tips & triks | 2 | 27th April 2006 20:19 |
| Bøker | Rags | Kjøpes | 0 | 22nd February 2006 22:56 |