| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei.
Kan jeg ta en sjøpølse fra sjøen å ha den i akvariet? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Heisan Andre.
Jeg har hatt noen sjøpølser selv, men disse kommer opprinnelig fra sydelige strøk. Jeg vet om andre her på forumet som har hatt "hell" med å avklimatisere Norske krabber men vet ikke hvordan dette har gått i det lange løp. Personlig så ville jeg ikke tatt sjangsen på det i og med at noen sjøpølser kan være svært giftige for andre dyr i karet vis den skulle dø og gå i oppløsning. Det er hvertfall min erfaring fra tidligere |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Selv om noen av sjøpølsene man finner i Norge er av samme fammilie som de fra sydligere strøk fungerer det dessverre dårlig. Ihvertfall de gangene jeg har prøvd. Hos meg har de strøket med under avklimatiseringen.
I Fjord sommer hentet jeg for morro skyld opp en fra 20m dyp og lot den ligge i fangstnettet til dagen etter på ca 1m dyp. Selv denne temperatur forskjellen (fra ca10 grader på 20m -24grader på 1m) fungerte dårlig. Har du derimot et Kaldt Saltvannsakvarie tror jeg du skal klare å få de til å overleve uten videre problemer.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kråkebolle og Sjøpølse byttes bort. | Bjørn | Selges | 0 | 28th October 2007 11:54 |
| Sjøpølse, en godbit på Julebordet ? | Frogfish | Pratemakeren | 3 | 25th December 2006 15:09 |
| om sjøpølse | msbyhy | Kjøpes | 6 | 31st October 2005 22:58 |
| om sjøpølse | msbyhy | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 0 | 30th October 2005 19:22 |
| Sjøpølse. | Chriss | Kjøpes | 16 | 24th May 2005 19:04 |