| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Jeg har hatt et mekaniskt filter (syntetisk svamp?) som har stått i karet siden oppstarten i desember, leste i dag at man ikke burde ha dette stående i karet konstant, pga oppsamlinger av avfall og fjerner mat for filter feeders osv. Tok derfor ut filteret idag. Hva er deres erfaringer?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg bruker selv filter poser i sumpen. Dette fanger opp en del avfall slik at jeg bytter pose 1 gang i uken. At "filterfødere" skulle bli spes påvirket av dette tviler jeg på. Det er hvertfall ikke min erfaring
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
ja enig der, så jeg bestemte meg for å la det stå i likevel, renser det jo hver andre/tredje dag. Filterposer ja? Er det noe man bare legger oppi kammeret, der svampen sitter idag? Svampen er ca 10 cm bredt og 10 cm dypt, 25 høyt.
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Filter i saltvann ?? | Linka | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 30th December 2007 09:54 |
| Uv-filter | leffi | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 30th July 2007 11:01 |
| Rør til UV-filter | Aquaria | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 2nd May 2007 18:11 |
| Sump, refugium, filter, etc | Aquaria | D.I.Y Gjør det selv | 5 | 29th May 2006 01:04 |
| Nitrat filter! | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 11 | 29th December 2004 13:38 |