| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Har lagt ved et bilde og lurer på om den har for dårlig lys siden den åpner seg så mye, eller er dette normalt?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
På bildet så den helt fin ut.
Folk flest har godt nok lys for å plassere muslinger nesten hvor som helst. Men den kan sikkert plasseres litt opp og. Blå cocea og maxima er de muslingene som trenger mest lys. Og så liker Croceane seg bedre på stein enn på sand.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Har mine også ganske høyt... ingen problem og ha de under T5 heller
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Om den ikke åpner seg mer kan det være verdt et forøk på å flytte den, men min erfaring er at åpningen på Tridacnaene kan variere litt fra dag til dag, hvor lenge man har hatt den, om den nettopp er flyttet, endringer i sirkulasjon osv.
Hvor lenge har du hatt den?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Jeg har bare hatt den siden lørdag. Så vanskelig å si hvordan den normalt står. Men leste at hvis de er veldig åpne kan de ha for lite lys, men den er jo ikke noe mindre åpen nå en det den var i butikken, så jeg får bare følge med videre
Burde jeg mate den med noe? Isåfal er det vel plangton, noen anbefalinger her? |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg bruker litt flytende plankton innimellom... ellers så er det ikke nødvendig å "hånd" mate muslinger.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Burde jeg mate den med noe? Isåfal er det vel plangton, noen anbefalinger her?[/quote]
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|