| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
heisann!
Er rimelig fersk som saltvanns akvarist. Har kjøpt meg et 240 l juvel og har hatt det stående nå i 5 uker med levende stein og sand. Har satt en eremtt kreps og en snegle i for en uke siden, og vann verdiene er ok. Men nå i det siste har jeg oppdaget noen flue lignende skapninger, de ligger oppå vannflaten og noen flyger rundt over vannet. Hva er dette? Og hva kan jeg gjøre? Vennlig hilsen Kirra |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Har aldri hørt om lignende før, men kanskje ett bilde hadde vært mere forklarende?
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei ,
de kommer ihvertfall ikke fra aquariet , sannsynligvis er det fruktfluer eller noe so kommer fra potteplantene i huset og blir tiltrukket av aquarielyset - du få vel bare fiske opp de som har ramlet nedi , noen skade gjør de vel ikke om de ikke er svære og forurenser vannet... |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Takk for raskt svar.
Vanskelig å ta bilde av de, siden de er ganske små. Var bare redd for at jeg hadde fått noe ulumskheter som vaar vanskelig å få bort. Hilsen Kirra |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Ca slik ser fruktfluer ut.. vel og merke uten røde øyne. Har de røde øyne er det bananfluer..
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|