| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
vil denne bære? hyllen er av type IKEA | Oppbevaringsmøbler | Bokhyller | EXPEDIT | Bokhylle karet er på 240 liter. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Det kan være den holder en liten stund, men jeg ville nok forsterket den kraftig for å være helt sikker. Sponplater er ikke glade i vann, spesielt de fra IKEA og litt søl er du garantert å få.
På den andre siden reagerer jeg litt på at akvariet ditt blir stående veldig høyt. Det kan bli veldig upraktisk når du skal oppi akvariet for vedlikehold osv. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
hvordan forsterke?
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Det som er med denne hyllen, er at platene i midten er spon(samme som akvarie skap)
MEN!!! De tykke platene på siden er mer lik papp, slik som dørene på 70 tallet Jeg bruker å sette fra meg en liten plastikk beholder som jeg bruker til bløting av for oppå en tilsvarende hylle. Det lille vannet som jeg har klart å søle har fått platen til å heve seg, som gjør den svakere. ![]() Med å ha et akvarie over tid på en slik, kan føre til katastrofe! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det står jo i produktbeskrivelsen at maks.belastning/hylleplate er 13 kg.Om det er ment gjelde per stk .hylleplate eller ei , en bokhylle fra IKEA hadde vært det siste jeg ville ha plassert et kar på nesten 300 kg på.Sjansen at dette raser sammen som et korthus er rimelig stor vil jeg tro .Tviler sterkt på at det hjelper med forsterkninger heller .
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Jeg hadde ikke turt å ta sjansen på det tror jeg. Det virker litt for spinkelt, pluss - som en annen nevner her - det tåler ikke vann i det hele tatt.. Søling blir det litt av uansett..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp til plassering av hull | Edite | Lys, filtrering & annet utstyr | 27 | 8th March 2008 06:50 |
| sirkulasjon og plassering | froesak | Aquascaping | 4 | 13th January 2008 01:26 |
| Optimal pumpe plassering | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 11th December 2005 09:13 |
| Plassering av akvarie! | Joannanas | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 30th May 2005 16:39 |
| Plassering av akvarium? | Micke | Aquascaping | 12 | 10th January 2005 23:38 |