| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei.
Jeg har et algelag på toppen av vannet. Hvis jeg stikker armen ned i vannet setter de seg i hårene og lukter relativt... spennende... Hva er dette, og bør jeg gjøre noe med det?? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Protein hinne...?
Mere overflatebevegelse, kan hjelpe. Litt info on karet? Overrenning til sump? Skummer? Vann bytte rutiner? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Karet er et lite guppy reef-greie på ca 60 liter.
Ferdig produsert sak med skummer og alt ferdig montert. I og med at det er ferdig bygd, så vet jeg ikke helt hvor enkelt det er å fixe mere overflatebevegelse. Vi har ikke fått i gang vannbytte ennå, men skal prøve å få henta osmosevann i morra. Hvor lenge kan vann stå på plastdunker forresten?? |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
vannet kan sikkert stå i noen mnd...
kommer litt an på hvordan det står. har ikke peiling på hvordan et slikt kar ser ut, og ikke vet jeg hva guppy har med saltvann å gjøre post gjerne noen bilder, da blir alt litt kjekkere |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
ok. Skal bytte litt vann i morra tenker jeg :-)
Skal hive ut noen bilder også, men ikke i kveld. En håv funker som nødløsning for å fiske litt alger tenker jeg... Hår på armer funker jo, men var ikke så delikat akkurat.... ;-) |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
hender er fyfy i akvariet..
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| For mye jern i vannet. | cocacola | Anbefalinger, tips & triks | 7 | 12th March 2007 12:01 |
| hvor langt fra kanten skal vannet være | svein | Kjemien i akvariet | 1 | 12th January 2006 11:51 |