| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Har denne i karet mitt men har lest at denne microalgen kan kræsje kar og lurer på om man i forkant kan se om det er fare på ferde?
Vet at hvis den blir lys så avgir den farlige stoffer,men om den blir litt lys enkelte steder ,er det like farlig? Hvis man ikke spør ,så får man ikke svar Mvh.Sølvi |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Den har jo hvite vekst tupper, men når den mister farge og blir gulig så er den i ferd med å slippe ut alt den har akkumulert.....
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
OK da må den ut eller? Har det noe å si hvor stor den er eller spiller ikke det noe rolle?
Mvh.Sølvi |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Gule caulerpa bør fjernes , ja.Alle caulerpa-arter MÃ… tynnes med jevne mellomrom (helst før de blir gule), eller så "blør" de ut før eller senere.Når dette skjer , så ser det ganske ille ut i karet , men at dette kræsjer karet har jeg hverken hørt eller vært borti selv.Litt kull eller zeo-pulver hjelper å klarne vannet hvis uhellet har skjedd.Når det skjer , går det veldig fort (gjerne over natta) , så den beste måten å unngå dette er ved å klippe de ned fra tidtil annen.Størelsen har egentlig ingenting å si.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Ok det høres jo betryggende ut
Har jo lyst til å ha de for de er jo fargerike fine og fargerik i mine øyne og sjøhestene er jo veldig glad i de. Har kun en gruppe med caulerpa og de vokser på steinen der de holder til. Så da skal caulerpaen få bli i karet Mvh.Sølvi |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|