| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei.
Jeg har nettopp kjøpt meg en anemone for første gang. Den festet seg med en gang og flyttet seg til et sted der det ser ut som om den trives. Lurer på følgende saker: 1) Hva slags anemone er det (artsnavn), hvis noen vet det? (Se vedlegg.) 2) Hva spiser den? Kan jeg gi den vanlig spirulina / pellets, eller skal den ha mer solid kost, i såfall hva da? Kan man gi den kamskjell, laksestyller? Hvor store stykker og hvor ofte skal man gi dem? Trenger den noen form for variert kost? 3) Finnes det noen optimale vannverdier / temperaturer som den vil trives best i? 4) Hvordan ser man at den trives / mistrives? 5) Har et par Ocellaris som vel er en 4 cm store. Når kan man forvente at de "oppdager" anemonen? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Det er en Heteractis Crispa http://www.liveaquaria.com/product/p...pcatid=633&N=0
Jeg har anemone selv og den spiser alt jeg gir den, fisk, reker og pellets Ã… ha stabile vannverdier er nok best, 26 grader i vannet bør vel være grei temperatur Det at klovnefiskene oppdager anemonen er ikke lett å svare på, men er ganske sikker på de vil gå i den før eller senere fordi det er en anemone de lever i naturen om jeg ikke tar feil |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
ifølge boka her er ikke Heteractis Crispa en anemone occelaris går i.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Ok, men kan hende en er heldig å får dem til å gå i dem
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Mine likte crispa'n i sin tid svært godt , men anemonen var ikke like begeistret og takket for seg etter 2 år :cry: |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ser at den "gaper" litt med munnen. Er det et tegn på stress eller utilpasshet?
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Kan man gi den små stykker av f.eks. torsk- eller sei-fileter i terningstørrelse? En gang i uken, er det nok?
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bubletip anemone | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 2 | 19th June 2007 10:32 |
| Umulig anemone | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 3 | 8th May 2007 16:32 |
| Bubble Tip Anemone | Mack | Klovner & Anemoner | 16 | 22nd October 2006 20:01 |
| Ny Anemone | bønne | Klovner & Anemoner | 17 | 5th June 2006 16:55 |
| Kj¯pe anemone ??? | Rusky | Klovner & Anemoner | 7 | 7th April 2004 00:48 |