| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
God kveld dersom noen er våkne. Har med gode vannverdier og veldig levende stein, i dag fått tre nye familiemedlemmer. En praktfull gul kirurg og to små "Nemo fisker". Slukket lyset i akvariumet for et par timer siden, og de to største har slått seg til ro i hver sin hule. Men den aller minste kaver rundt og slår seg ikke til ro. Grunn til bekymring? Bør jeg slå av sirkulasjonen? Noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe? Eller er dette helt normalt?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
er vell ikkje så veldig unormalt at fisken raser rundt litt i begynnelsen. Ã… drive å styre på noe mer oppi karet vil berre stresse fisken enda mer. Mine "nemoer bor fortsatt i overflaten etter mange mnd i karet.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Tusen takk for svar. Da skal jeg sove rolig (-:
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Klovnefisker svirrer rundt som om de var fulle om natten/i mørket , hvis de ikke ligger i en anemone eller finner annet gjemmested.Jeg fikk sjokk en gang etter at jeg hentet noen bøtter med clovnebarn opp av "mørket" etter transport , det så ut som om de var halvdøde... etter en stund i lyset tok de til "vettet".
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei Linn...har du vært å handla på aquazoo
tomo |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Og til Tomo...Ja, jeg har handlet på aquazoo.
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Lurer på om den kan ha blitt skadet av en eremittkreps..!? Var ingen, lett synlige skader iallefall. Jeg kastet den nok litt for kjapt i do.. Håper ikke disse fiskene ser ut som om de er døde når de sover ~: Det tror nemlig min seks år gamle sønn.
Er forresten veldig fornøyd med Aquazoo, bare så det er sagt. Så vi skal opp der og kjøpe ny Nemo i morgen.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Og der ble den siste Nemoen sugd opp i sirkulsjonspumpen. Snufs
Det er synd at fine fisk må bøte med livet....sikkert ganske unødvendig. snufs
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Uten at det er sikkert, så kan det virke som du er litt tidlig med å ha i fisk.
Det er også mange som mener at du har for lite kar til kirurgen men det kan vel gå så lenge den er liten om den er det.
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja, noe er jo tydeligvis ikke som det skal. Har hatt levende stein i en uke. Den er "innkjørt" og har masse spennende liv. Alle vanntestene (Ph, Mg, Ca, Nitrat og salt) er slik de blir anbefalt. Når vet jeg at karet er klar for fisk da? Kirurgen er ca 4-5 cm fra munn til hale. Den er nå eneste fisk, sammen med fire eremittkreps, og div fra de levende steinene. Har fått tilbud om å kjøpe to voksne "nemoer"fra Pjot neste helg. Tror du det er ok dersom kirurgen ser frisk og rask ut, og vannverdiene fremdeles er fine?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Er denne lille krabaten noe og samle på? | Villain | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 3 | 1st April 2008 16:18 |
| Lille lekre fisketanken | Morild | Akvarie under utvikling! | 9 | 3rd February 2008 12:12 |
| Nemo akvarie | Atena | Selges | 0 | 23rd January 2008 01:12 |
| Nemo sliter | KimUri | Ny til Hobbyen | 14 | 30th December 2007 16:25 |
| Ønsker å kjøpe levende stein og nemo fisk.. | badmann | Kjøpes | 1 | 8th April 2006 17:26 |