| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Jeg har hatt to klovnefisker i saltvann 2 dager. Nå står ene fisken på hodet. Altså med hodet nedover. Den ser ikke syk ut, men den sliter med å finne balansen. Noen som vet hvorfor?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Litt info om karet?
Hvor lenge har karet ditt vert oppe? Vannverdier? Hvordan foregikk aklimatisering av fiskene? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Karet et percula 90 (280L), og er nylig satt opp på nytt. Steinen er innkjørt men mye av vannet er skiftet. Verdiene var fine i går. Aklimatiseringen av fiskene foregikk over en halvtime. Jeg satte først posen i akvariet i 15 minutter. Deretter hadde jeg oppi litt og litt vann. 3 ganger.
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Var det du som hadde kjøpt, brukt komplett kar i Trondheim?
Ble steinen din fraktet halvtørt hjem? I såfall må du regne med at noe har død på steinen din. Ã… da får du igjen en innkjørings syklus, og det medfører nitritt/nitrat/amoniakk... Dette kan komme raskt... Kalle. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Det var ikke meg. Steinen har vært fraktet halvtørt ja.
Fiskene har vært på oppbevaring hos broren min siden vi hentet det for en uke siden. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Om steinen er fraktet halvtørt er den ikke nødvendigvis innkjørt lengre...
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Men hva er galt med fisken når den tipper fremover på den måten?
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Det er litt enklere å konkludere/finne årsaken hvis vi har vann verdiene dine.
Det kan jo være flere ting, men sjekk No3/amonium/saltinhold |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Sitat:
/Pål |
||
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nemo akvarie | Atena | Selges | 0 | 23rd January 2008 01:12 |
| Hjelp til nattero for bitte lille Nemo | Linn | Ny til Hobbyen | 20 | 7th January 2008 14:07 |
| Ønsker å kjøpe levende stein og nemo fisk.. | badmann | Kjøpes | 1 | 8th April 2006 17:26 |