| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei
Jeg har et Kent Marine RO/DI system jeg skal sette igang nå. På den gule ledningen(vann inn) er det en overgang som passer til en standard vaskemaskin overgang. Men på den blå(rent vann ut) er det kun en ledning. kan man få kjøpt og ev hvor en dingseboms(ja, jeg er superteknisk Saken er den at jeg har fått satt opp 2 vannledninger i forbindelse med RO systemet. Ett inn og en ut. men får bare koblet opp vann inn, pga at jeg mangler kobling mellom vann ut ledningen fra RO systemet til vannledning videre(gjennom innerveggen) til der hvor akvariet står. (wastewater ledningen er bare stukket ned i sluket, så den trenger ingen kobling. På forhånd takk for svar. Ok jeg tror jeg fant en som kan fungere, men noen som hvet hvor en kan få kjøpt en slik en i Norge? http://www.marinedepot.com/ps_ViewIt...s~vendor~.html Og et annet sørsmål, vil Kent Marine float valve kit fungere for meg til å regulere produksjon av RO vann til resarvoar? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Var en fin link det der som jeg tror jeg skal benytte meg av.
Hadde et billig osmoseanlegg hvor den delen der røk, så jeg kjøpte et brukt Kent Marine anlegg som jeg bruker isteden. Med en slik del kan jeg vel selge det gamle anlegget rimelig...
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Er ikke sikker på hvor du kan få en slik en i Norge, men det kan være verdt et forsøk å stikke innom en rørlegger forretning eller noe. Ta med deg bilde av dingsen fra Marinedepot så du er sikker på at de skjønner hva du mener.
Ang. marinedepot så er de veldig raske med leveringene. Har bestilt mye fra dem og aldri hatt noen problemer.
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor er best å handle | horik | Ny til Hobbyen | 7 | 16th May 2006 22:21 |
| Hvor flink er du? | Chriss | Kjemien i akvariet | 6 | 19th March 2006 18:30 |
| Hvor mye sand? | Chriss | Aquascaping | 4 | 15th January 2005 20:50 |
| HQI, watt - hvor mye ! | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 20 | 14th November 2004 12:49 |