| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
er denne skummeren korrekt `? føler ikke at den skummer godt nok?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvilken skummer? Kan ikke se noe bilde.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
nå ble det bedre... sorry surra litt der....=9
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Du har akkurat tømt og vasket koppen? Har du en ny lindestein i den? Visst du svarer ja på begge deler så syns jeg det ser ut som om den skummer helt fint, faktisk kanskje litt mye.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Sier det samme som Planteplakton.. vil kanskje legge til at det kan være en fordel å rense stigerøret også, ser det ligger en del dritt der.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
ja nettopp skiftet... =) det er mye grums klumper, som brune "lo dotter" bare ubnder vann. har akkurat skaffet meg et skikkelig UV filter . hadde tidliger et diode filter som nå er blitt byttet ut i et skikkelig i tube. Grunnen til at jeg reagerer på skummeren er at den tidligere skummet et mørke brunt guffs. Nå er det liksom bare lyst med noe brune klomper her og der.
Takk for raske svar =) skummeren er ikke plassert for høyt? |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Kan være.. du merker lettest dette på fargen guffen har. Jo lavere nede jo mer vann kommer til og dermed lysere gugge, jo høyere oppe mørkere gugge. LItt vanskeligere å få et gjevnt skumme resultat med luftesteins skummer, men er du flink å rengjøre og skifte luftesteiner så går det bra.
Det finnes mange diskusjoner rundt dette med tørr og våt skumming. Hva som er best tror jeg nok er mest personlige preferanser.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 343l, hjelp til skummer! | tkjohnsen | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 29th November 2007 14:09 |
| skummer hjelp | Sandshifter | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 5th January 2007 23:11 |
| hjelp til å identifisere skummer | MAGNAR | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 30th August 2006 10:32 |
| skummer som ikke skummer?? | endy | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 7th July 2006 05:31 |
| Hjelp! | Linnemor | Kjemien i akvariet | 17 | 22nd June 2006 01:41 |