| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Trenger litt hjelp for å finne ut hvilke fisker jeg kan ha og evt. hvor mange?
Karet er på 180 liter og de må ikke være av den vanskeligste og aggresive sorten. Ellers så hadde det jo vært greit å få noen tips på hvor dere får tak i fisker. I Bergen vet jeg bare om Aquazoo og de har ikke så mye å velge mellom akkurat Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Midtun har tidvis bra utvalg av fisk. Det beste er vel å høre når butikker får inn sendinger, det pleier å forsvinne kjapt.
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
OK får sjekke med de da
Liker ellers ikke å handle der men det har vært når det gjelder ferskvann. Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hvor mange fisker du kan ha i en 180 litring , avhenger av oppsettet og teknikken.Det vil være lurt å prøve seg litt frem , sett inn noen først og vente litt og se det an om biologien tåler det (hold øye på fosfat og nitratverdien )
Når det gjelder størrelsen , passer nok bangai- kardinalfisker ,clovnefisker og gobier best , samt fisker som gramma loreto ell.l.Frøkenfisker er som oftest agressive , noe som merkes dess bedre jo mindre karet er. Holder du deg til de mindre fiskene , kan du også har flere allt i allt enn om du ta noen av de større.De minste dvergkeiserartene (som først og fremst C.argi eller acanthops )går også fint , hvis du få tak i de. Det lønner seg å ha litt tålmod og vente til du får tak i de fiskene du har lyst på , enn å handle etter impuls og kjøpe det første en finner på butikken.Har du problemer å finne noe i Bergen , ville jeg ha snakket med "scopas" i Stavanger, han sender vel også til "nødlidende saltiser" i distriktene :mrgreen: |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Takker for god info
Må sjekke ut disse fiskene da og scopas too ,er det en nettbutikk eller ? Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Ehh..utvalgert på Midtun kan vel diskuteres :lol: .......
Dyrego var vel så og si rensket i forige uke jeg var der....men både de og Kenneth,n(www.korallen.no),har bestillinger inne etter som jeg har fått med meg.....,og de sender begge to etter som jeg har fått med meg :cheesy: Når det gjelder koraller..kan jeg kansje bistå med noe litt senere.. 8) Tror ikke jeg hadde satset pengene på Midtun nei...
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Får satse på noe der da Og på deg kanskje når det gjelder koraller Sølvi |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Valg av akvarium | O-man | Ny til Hobbyen | 14 | 31st October 2008 09:12 |
| Valg av lys | horik | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 8th April 2008 14:46 |
| Valg av pumpe | Aquaria | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 16th February 2007 18:26 |
| valg av Anemone | Andreas | Klovner & Anemoner | 5 | 27th July 2005 07:19 |
| Valg av ekstern sirkulasjonspumpe | Nessen | Lys, filtrering & annet utstyr | 10 | 9th February 2005 22:59 |