| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Kan man starte med levende stein uten å ha sand oppi først, og kan man ha noe stein i til og begynne med og siden fylle på?
Noen som vet hvor mange kilo det er i en sekk med Fuli sand? Har nå fått tak i et 180 liters kar,hvor mange kilo trenger jeg ? Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Det er ikke noe problem å starte med stener først for så å fylle i sand senere. Vil heller anbefale det slik at ikke stablen med stener får et usikkert grunnlag når man setter de rett på bunnlaget.
Kan ikke svare deg på hvor mange kg det er i en sekk med Fuli, men i en 180 liter ville jeg hatt i hverfall 14 kg. Når det gjelder størrelsen på sanden så er det smak å behag. Noen får problemer med snøstorm pga mye sirkulasjon. (gjerne ved korn størelse 0,5-1,5mm) Så jeg vil anbefale en noe grovere størelse 3-6mm for så å blande inn noen kg med 0,5-1,5mm. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
OK da er jeg litt klokerer :lol: Takk skal du ha.
Mvh. sølvi |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
13 kg i pinkpakken har jeg nettopp fått opplyst,da jeg er på jakt etter sand selv.... :shhh
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
OK fint,kan jeg klare det med 13 liter? Litt dumt hvis jeg må kjøpe 2 sekker a 13 kg. hvis jeg trenger rundt 14 kg ? Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Har sendt de mail men har ikke fått svar Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Neeei...
Fant en link i en tråd på saltvannsf.en av dagene,fra en som het Stian Svendsen....strusven@online.no som solgte sand,og som sendte i hele Norge... 13 kg.fiji pink kom på 350,- 18 kg.ocean direkt 550,-(levende sand) Så tilkommer frakten da selvsagt,og det blir jo en del kilo :| Ser en kommer billigere ut en fra noen andre jeg har sjekket,opp,så jeg vurderer sterkt å bestille ja.. Vurderer i såfall en blanding,for å få litt fortgang i innkjøringen på ett kar jeg venter på,og som forhåpentligvis er rett rundt hjørnet :| Trenger vel minimum ca 50 kg selv da...,da flateinnhold i karet er 200*85 cm.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Husk ikke mer enn et par cm.... :-)
og evt kan du kjøpe når du er her allikevel
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tjaaa...
Kommer vel ikke inn under de rimeligste butikkene,lokalbutikken din da H.a.Z :cheesy: Visst ikke jeg henter der slv da,i samme slengen,som jeg er i oljebyen på visitt!!. Fra spøk til revolver H.a.Z..har du hørt noe om att Dyrego har fått inn denne lys-sendingen fra Italia :?: Har ikke snakket med de enda,da jeg har jobbet mye i det siste,men mener å erindre scopas nevnte i en tråd for en stund siden at det skulle sendes lys fra Italia for ca 14 dager siden,og deriblant min bestilling 8) Har du hørt noe om de har fått inn noen slik sending i det siste? Venter fortsatt på tingene fra Kenneth,n også :| :frown: ER SÃ…Ã…Ã…Ã… UTOLMODIG NU JA.......... :cry: :cry: :cry: <Gullet skal hjem> :cheesy: :cheesy: Skal få en bra levende sending fra Kenneth mandag/tirsdag i det minste.... Jadaaa...det blir bare en fisk i sendingen,da du hvet hva jeg digger :mrgreen: :mrgreen:
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| levende og død levende stein selges. | scorpion | Selges | 0 | 22nd April 2007 13:23 |
| levende sand spørsmål | MAGNAR | Ny til Hobbyen | 5 | 4th September 2006 21:24 |
| Levende sand - utgått på dato | Frogfish | Aquascaping | 0 | 16th January 2005 17:42 |
| Levende sand | BigBlue | Kjøpes | 2 | 14th November 2004 14:16 |
| Levende sand! | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 10th June 2004 22:38 |