| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Nå er jeg etterhvert igang med mitt nye prosjekt, et saltvannskar på 176 liter. Har foreløpig mye stein og en del sand på plass, samt alle mulige små dyr som har fulgt med steinen.
Info og bilder kan sees på akvaforumprofilen min. Alle tips, synspunkter, råd, ris og ros tas imot med stor takk! |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Artig å se andre med nøyaktig samme oppsett som jeg tidligere har hatt.
Samme sirk.pumper /lystop/skummer.. Fungerer bra til din størrelse på karet. Det eneste jeg var missfornøyd med var skummeren. Bråker litt mye syntes jeg..og ikke fullt så effektiv, men det kan jo være flise spikkeri Skal jeg gi noen tips så må det være TÃ…LMODIGHET og PLANLEGGING. Man slipper å rote MYE rundt i karet hvis enn på forhånd sjekker ut hva man plasserer oppi karet.. uansett om det er det eneste man får kjøpt på "dagen", så bør man heller vente til du har sjekket "type" fisk hvis det skulle være tillfelle. (vanskelig å fange :wink: ) Samme gjelder koraller og andre dyr.. sjekk ut hva det er du ønsker og om de forskjellige koraller er kompatible med "drømme" innholdet. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Skummeren irriterer meg også litt, og samboeren har også kommet med noen kommentarer om at den bråker. Lurer på bytte den med noe som er stillere etterhvert, men får se hva som finnes. Sett flere varianter som ikke har avskrekkende pris.
Pumpene bråker jo også mye, spesielt aquaclear og newjet pumpene. Har egentlig ingen konkret plan når det gjelder innhold, verken koraller eller fisk, så blir nok litt ettersom hva jeg finner og hva jeg synes ser bra ut. Klovnefisk er vel det eneste som er nødvendig for å tilfredsstille de små i huset, en kirurg er også ønsket, og for min egen del er en sleepers goby et ønske, evt andre gobyer. synes de er kule. De har også en halvt gul, halvt rosa fisk på TAM Alna som samboeren har "bestilt", men den må sjekkes ut først. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
en 176 liter blir nok i minste laget for kirurger,men jeg vet at de fra tid til annen har noen veldig små kirurger på jan holt, kanskje det hadde gått med en av de for en stund
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvis dere er litt plaget med bråk ville jeg hatt litt fokus på det så er husfreden og hobbyen bedre sikret i det lange løp... :-)
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Sitat:
Må ha noe som enten er i karet eller hangon, så om noen har gode forslag tas de imot med takk. Nå ser det ut til at jeg må tappe det ned imorgen, da det ser litt skummelt ut slik det står nå. Må få bygget noe mer under det siden det per akkurat nå mangler støtte på et par cm under. |
||
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Endelig igang! men har sett noe rart oppi der..... | froesak | Ny til Hobbyen | 13 | 3rd December 2008 22:51 |
| Nybegynner? | torarin | Pratemakeren | 0 | 1st March 2008 19:00 |
| Nybegynner | Kjetil | Ny til Hobbyen | 0 | 16th September 2007 15:01 |
| Nybegynner | ramona | Ny til Hobbyen | 53 | 8th March 2006 00:45 |
| nybegynner | andyhh | Ny til Hobbyen | 22 | 7th March 2005 18:09 |