| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Har et 540 l kar, som jeg har hatt siden romjula... Karet kom seg opp og gå overrasdkende bra, men så var jeg mye borte fra huset, så jeg fikk ikke hold karet tilstrekkelig rent og vedlike en periode....
Har nå stelt med det en stund, men syns det dannes i overkant mye grønne og røde alger på glasset, i tileggg til at den fordømte magnetskrape dingsen riper opp glasset i sammeslengen som den IKKE fjerner alle algene.... :evil: :shock: Jeg har skummer som skal vær passelig overdimensjonert(Husker ikke navn og benevnelse, men skal visstnok vær dugende) Har bare en pumpe som sirkulerer i ene enden, men den er ganske kraftig, lurer på om det ikke ville vert bedre med et par litt mindre heller, eller om jeg skal bygge rørsystem at det sirkulerer uten den veldige konsentrerte strømmen... Jeg vet jeg skulle hatt enda mer eremittkreps... hvilke flere dyr bør jeg skaffe? Har 2stk tomat klovner 1yellow tang 1 panther grouper (den dækelen eter jo alt...inkl. reker:-( ) 1 Murene 2 sjøstjerner blå/grønne med gulaktige tagger par-tre kirurgfisker 1 gul og svart fisk som skyter rygg når den blir skremt og svir hvis man tar på piggene... Har flere også men de er så fredelige at de plager ingen andre...bare går i sin egen"boble" liksom 8) (kunne faktisk alle navnene når jeg fikk det, for da var eg helt i 100...men har ikke hatt mulighet pga jobbsituasjon i det siste...men skal komme sterkt tilbake....må bare få fingen ut..... Har planer om å bygge et litt mindre 'kar å putte de største og minst fredlige fiskene oppi det ene så kan eg ha det beste av to onder for å si det sånn.... |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Tror jeg ville sett på noe fosfatfjerner som rowaphos/phosban/ultrapowerphos og evt. noe makroalger.
Litt eremittkreps og snegler er sikkert også greit, jeg har ekstra snegler om det noen gang skulle passe og du var i byen.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
takker for både tips og tilbud om snegler...
Hvor er de greieste stedene å kjøpe "levende" tilbehør til akvariet? Har 3 zoo butikker rett rundt dørene, men føler ikke de har det helt store utvalget i disse butikkene vertfall... er det noe nettsted som det går an å handle på, og hvordan gjørr de det med frakt?er ikke bare å slikke frimerket å klistre på en konvolutt liksom... |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
hvor kan jeg skaffe disse fosfatfjernerene? og hva mer kan jeg eventuelt få bruk for?Leste et sted om reaktorer, men noen mente det ikke var nødvendig osv...
(burde vel kanskje gått over til linken ingen spørsmål er for dumme....men det var før eg begynte å åpne kjeften.....:-/ ) |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Er det harde grønne alger du har på vinduet, eller er det tråd alger?
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
takker for svar... sitter i skrivende øyeblikk å bestiller rowaphos nå på linken fra chriss...
Er grønne harde alger ja...samme med de røde... sitter godt på glasset... |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|