| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
jeg har utrolig lyst på klovnefisk og har funnet ut at de trenger saltvanns akvarie,men har skjekket ut priser og saltvanns er MYE dyrere enn ferskvann. Hva er egentlig forskjellen på de to? kan jeg kjøpe et ferskvann og justere det...eller finnes det akvarier som er begge?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Administrator
|
Du kan i utgangspunktet bruke et hvilket som helst kar til saltvann.
Man må ta forhonds regler med tanke på kar med aluminiums ramme, men pleier ikke være noe problem. Sitat:
Så vil jo LS (levende stein) , salt og kanskje noen test sett/hydrometer være det som kommer utenom. Man finner mye brukt som kan brukes til en billigere penge hvis dette er ditt første saltvanns kar. Så "dyrt" kan jo diskuteres... Kvalitet på sirkulasjons pumper og skummeren syntes jeg er et "must" men mye middelmådig utstyr som kan fungere ok uten å tømme lommeboken. Hvis du er grønn på saltvanns fronten så er disse linkene flotte. Korallrev.no Saltvannsakvariet.no |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Frontosas 900 L akvarium | frontosa | Akvarie 600L eller større | 37 | 8th June 2009 16:01 |
| Akvarium | Imperator | Kjøpes | 0 | 5th February 2008 14:18 |
| Ustabilt akvarium | Vizar | D.I.Y Gjør det selv | 5 | 29th June 2007 18:45 |
| Robins 132 L Akvarium | Robin | Nano akvarie, opptil 130 L | 71 | 7th June 2007 17:09 |