| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei
Jeg driver å skal starte opp med et salvann akvarie. Har ikke drevet noe med dette før så jeg kunne trenge noen tips Ser dette oppsettet greit ut for en nybegynner? Hva ville dere eventuelt ha byttet ut? Juwel Rio 180 Aqua Medic - T5 for Juwel Rio 180 Deltec - MC 500 2x MaxiJet PH 1200 Trenger jeg noe mer enn dette? Mvh Torbjørn |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvor mange watt er det totalt i lampen?
Det kan nok uansett fungere, det kommer veldig ann på ambisjonene.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
"Aqua Medic - T5 SunCover, 2 x 39W (100 cm,) er en armatur av god kvaliteter laget for å passe til Juwel Rio 180. 2 stk 20.000k lysrør følger med. Veldig bra måte å få et bedre lys i Juwel Rio 180."
Fant dem her: http://korallrevet.no/catalog/produc...roducts_id=224 Så det er et greit utgangspunkt? |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Korallrevet holder på å legge ned driften, så ikke noe poeng å bestille ting som ikke er lagervare derfra tror jeg.
Jeg bruker 6 x 39W i min juwel 180. Synes du må ha såpass hvis du vil ha fargerike koraller, mens 4 x 39W burde være minimum om du vil ha mindre krevende koraller. Det samme tror jeg gjelder sirkulasjonspumpene. For mindre krevende innhold er det sikkert ok, mens for mye så bør du ha litt mere sirkulasjon.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
Jeg ville nok anbefalt deg og skiftet MaxiJet ut med pumper fra Tunze. Ellers av "stuff" utenom utstyret, kommer: Levend stein, ca 20-30 kg (anbefalt mengde) Sand (levende eller normal korallgrus) Hydrometer eller lignende. Salt (hvis du skal blande selv, anbefalt fra min side) Og tilslutt MASSE tålmodighet! |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Takk for alle tilbake meldinger
Ja,ok men får man plass til så mye lys inn i den toppen som følger med? eller må man bytte den ut? Har dere noen butikker å anbefale sånn i forhold til pris og utvalg? Ser det er stor forskjell fra butikk til butikk. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Det perfekte akvarie oppsett til planlagt bygge prosjekt. | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 47 | 19th April 2008 06:39 |
| oppsett av mitt neste akvarie. | Frogfish | Akvarie under utvikling! | 16 | 7th December 2007 22:06 |
| nytt akvarie oppsett | endy | Aquascaping | 19 | 2nd November 2006 20:09 |
| Akvarie oppsett.. | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 12th January 2006 00:14 |
| AKvarie oppsett | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 11 | 19th April 2005 22:20 |