| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei jeg har en anemone , er ikke helt sikker på hva slag. Den har lange armer , lngre enn en bubbeltip. Og er rødelig som kan skifte til grønn. Problemet med denne anemonen er at den til stadighet flytter på seg. Som følge a flyttingen har deen et par ganger havnet i filteret på pumpen min og mistet noen armer , men dette har gått bra. Nå har den klart på feste seg på varmekolben min og fått et saftig brannsår. Tror dere den vil klare seg? Den er vanligvis veldig stor men er nå serdeles liten nærmest krøllet seg sammen. Den har begynt å få en slags "skorpe" der den brant seg.
Hjelp. Hva kan jeg gjøre for å få den til å stå et sted? Har fått tips om mating og den spiser... reke. Alikevel flytter den seg. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
sett den på en egen sten ute på sanden, med mindre det er en sandgravende annemone vil den holde seg der. Ikke mas med mat før den har slått seg til ro, det at den stadig flytter på seg er en ganske sikker indikasjon på at den ikke er helt fornøyd med forholdene, om alle verdier og vannkvalitet er bra er sirkulasjon og lys som er viktig, får den for lite lys, for mye sirkulasjon?, for lite? men du må nesten fortelle litt om hvordan tingene er i karet ditt for å kunne mene noe om det.
Men generelt er det en dårlig ide å ha anemone i et kar som har pumper, kolber og annet teknisk utstyr eksponert i hovedkaret, det vill gå gærnt før eller senere om du ikke klarer å få den til å holde seg på et eget isolert anemonereef som jeg foreslo. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har et 125 liters kar . mye sten og lite sand..så får ikke isolert den ... Hva kan jeg gjøre da?
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Du kan kansje finne noen tips her:
http://www.saltvann.aquafreaks.no/Do...ils/id=22.html |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bubletip anemone | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 2 | 19th June 2007 10:32 |
| Bubble Tip Anemone | Mack | Klovner & Anemoner | 16 | 22nd October 2006 20:01 |
| bouble tip anemone | Christer.W. | Klovner & Anemoner | 0 | 20th August 2006 12:38 |
| Ny Anemone | bønne | Klovner & Anemoner | 17 | 5th June 2006 16:55 |
| Kj¯pe anemone ??? | Rusky | Klovner & Anemoner | 7 | 7th April 2004 00:48 |