| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hjelp hjelp hjelp... skumle kneppe lyder kommer fra akvariet mitt.... særlig på natten . Hørt skumle historier om avtrekke reker som kommer med levende stein. Noen som har tips om hvordan man skal finne disse :evil: ene?
Mvh. Nybegynnern |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
det kan gått være en pistolreke, ække no spesielt galt å ha slike, de jør ikke så stor skade som navnet tilsier, bruk en lommelykt så ser du den nokk om natten
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har altid hatt dette, starter sånn i 11 tiden om kvelden, kan være mange mange andre ting enn mantis og lignende plager. Her lager f.eks eremittene klikkelyder når de krangler litt om skallene og for morro skyld virker det som, sikkert fisker også som maser litt
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Snedig :?
Har de samme lydene jeg også. Begynner rundt 11 om kvelden, tre knepp på rad. Siden det ikke har skjedd noe negativt, eller jeg ikke har oppdaget nye kreaturer i mørket, så har jeg sluttet å bekymre meg over kneppene. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
jasså ja, jomfru fisk har jeg ... picasso trigger og ermitter så klart... noen av dem som kan være kilden til "bråket". Har tittet med lommelykt , vanskelig å definere hvor lyden kommer fra også syns jeg...
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
har du en picasso trigger i karet?? e du gal...
må no bare være utgangspunkt i rent fiskekar du har da .... den spiser alt og da mener jeg ALT |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
vel det er ikke en picasso trigger , men en bursa trigger som visstnok skal være fredeligere enn picasso`en... eller hva sier dere?
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Jomfru fisk knepper ofte med kjevene også klovner kan gjøre det. Eremittene lager ikke så mye lyd annet enn når de river ned noe(store eremitter) eller ramler ned selv. Triggeren din er jeg mindre sikker på, har ikke hatt en sånn selv så der er jeg ikke til mye hjelp, har du et vitenskapelig navn annet enn "bursa trigger" det er så mange lokale hjemme snikkra navn... |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Mine eremitter lager da masse lyd, bare illusjon det da?.
De banker skallet sitt mot andre eremitters skall, tomme skall og mot hull i steiner osv i en rytmisk bevegelse, typisk 2-3 knepp i gangen, dette er helt vanlige blå og røde eremitter. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva har dere i akvariet? | Morild | Dyrene | 4 | 28th November 2009 00:19 |
| Akvariet ved Tivoli | Morild | Pratemakeren | 2 | 15th February 2008 07:34 |
| reise fra akvariet | Sandshifter | Pratemakeren | 5 | 30th March 2007 14:38 |
| Akvariet i bergen | Christer.W. | Plager, Skadedyr & Parasitter | 2 | 3rd September 2006 20:37 |
| Akvariet i Lysekil | Petrus | Akvariet | 0 | 9th April 2005 21:53 |