| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei! Jeg har et karr på 230L. Trenger lys til dette akvariet, da dette bare var et ferskvannsakvarie før, og lysene er meget dårlige. Har forhørt meg litt rundt, og fått beskjed om at HQI lamper skal være det genuine å ha i et saltvannskarr. Hvor mange/sterke lys trenger jeg ?
I akvariet skal det være noen koraller, steiner og et par fisker(etterhvert.) til å begynne med. Skal til Jan Holt i dag og handle levende stein + lys og en pumpe til sump, så trenger litt info om lysene jeg bør kjøpe. |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Når det gjelder HQI så regner man vel at 1W pr liter er fint, så det betyr at f.eks 1x250W passer bra for ditt akvarie.
Jeg ville kanskje sett etter noe som hadde 1x250W MH og 2 rør T5 til 20k lys..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Alt skal bort | jørgen | Selges | 3 | 25th March 2008 18:31 |
| T5 eller HQI hva skal jeg velge???! | O-man | Lys, filtrering & annet utstyr | 37 | 5th August 2007 10:00 |
| Kan denne insustrilampen brukes? | kramer | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 14th June 2005 21:08 |
| Hva skal jeg gjøre.. | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 8th August 2004 23:38 |
| NÂr skal dyrene inta akvariet? | Rigam | Lys, filtrering & annet utstyr | 13 | 6th July 2004 00:41 |