| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Såg nå i dag at det er fullt av små hvite dyr på glass, bunn og steiner. Det er veeeeldig mange. Jeg vil estimere at det er ca. 300-500 stk i karet mitt nå.
Utseende: Disse er av variabel størrelse, fra veldig liten, under 1 mm til ca. 3 mm. De er lyse/hvite og har ca. 12 bein og 2 antenner på hode. Nærmeste sammenlignig jeg kan gi av visuell erfaring er kakkerlakk... på en måte. Noen som kjenner til disse?? Var ikke enkelt å få til et nærbilde, men dette viser nogelunde antallet på ene sida bare og antallet. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Fine greier. Jeg har også bøttevis av smådyr som kryper rundt på glasset, og dette er jo faktisk et tegn på at det lever ting i akvariet ditt. Dette er fint fôr for masse fisk
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken parasitt? | Villain | Plager, Skadedyr & Parasitter | 22 | 19th April 2008 17:32 |
| parasitt?? | leffa | Plager, Skadedyr & Parasitter | 2 | 9th August 2007 17:57 |
| parasitt? | Nagel | Ny til Hobbyen | 2 | 22nd February 2006 23:52 |
| Parasitt eller 'plankton'? | Vizar | Plager, Skadedyr & Parasitter | 1 | 11th June 2005 22:18 |
| Eremittkreps, nyttedyr eller skadedyr?? | BareAre | Dyrene | 4 | 12th April 2005 16:30 |