| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei, startet ett 240l saltvann for ca 5uker siden. har hatt litt alger av typen brunalger? Nå har jeg fått tråalger, etter som jeg har skjønt er dette ett bra tegn på at ting begynner å fungere i karet mitt.
målte vannet mitt i dag verdiene var 0 på nitritt og 0 på nitrat. Det eneste jeg har i karet mitt nå er levende sand og levende stein. Det jeg lurer på om tiden er inne til å putte litt nyttedyr oppi? hilsen Marianne |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
kjør på, kjapp kjapp før det blir for mye trådalger, de kan være vrien å få dyr til å beite på,og er de først bra etablert kan de være litt slitsomme.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
SKaff deg noen eremitter, en salarias og så burde algene dine bli beitet ned på 1-2-3
|
|
|
#4 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Lo Vulpini er en effektiv og hardfør fisk som eter alger i OL tempo.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Endre
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
hei,nå har jeg forsøkt å få tak i kreps, turbosnegler og slangesjøstjerner.
De er ikke å oppdrive her i byen, leverandør er tom. Så med mindre noen kan hjelpe meg vil nok akvariet kose seg med alger en stund til. Sukk, jeg som var sp klar for å putte noe oppi der nå :cry: Hilsen Marianne med ett tomt kar :cry: |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | ||
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg mener min skiftet garge også alt etter underlag den lå på, mest merkbart når den lå på den helt hvite sanden,, så ut som det var litt kamelon action på den, anyway, utrolig artig fisk har desverre ikke nok tilvekst av alger i karet til å tilfredstille appetitten dens.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Er det ingen som har forslag eller selger nyttedyr her inne, min tomme kar trenger disse :cry:
Jeg vil ikke putte fisk oppi før jeg har fått tak i en haug med nyttedyr, men det kan tydeligvis ta tid :P hilsen Marianne |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administrator
|
Kenneth selger snegler http://saltvann.aquafreaks.no/Forums...ic/t=1575.html Kanskje han kan hjelpe deg litt
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |