| Ny til Hobbyen Ett forum for de som er nye til hobbyen og ønsker å si litt om seg selv og sine planer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
hei, da er jeg endelig igang med saltvann, lite riktignok men sånn er det nor du har blitt frels av noe
setter inn et lite bilde her så kan dere se det er ca 4 kg sten oppi her og en dæsj med koral sand, lyset er helt ordinert og innebygd på 5000k til sirkulasjon går det en 350 l/t fra aquael. har nå kjørt i 4 dgr.
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
prøver ett skarpere bilde...
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Kjempefint! Hva er dine videre planer for Akvariet ditt ? Har du noen planer om hvilken dyr/koraller du har lyst å ha i det ?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
er veldig usikker jeg hadde håpet på noe tips ifra andre nano / pico frelste, som sagt jeg er helt ny, men unga maser om en klovn, ellers så er det vel ikke så mye steinkoraler jeg kan ha med det lyset på 5000k
håper på tips og innspill mvh ole j
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
to tre klovner oppi der kommer til å bli helt knall, pjot her på forumer har ca 150 yngel, jeg kjøpte tre av han... meget pene.
ellers kan du jo gå inn på liveaquaria.com. der finner du mange pene nano fisk. tror det karrert ditt kommer til å bli helt knall, likte steinene dine. hva utstyr har du? liter? NAGEL |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
-Karet er ett fishhome på 3 us gallon
-Det er ett innebygget filter i toppen -En aquael sirkulasjonspumpe på 350 l/t (påmontert en blåsvamp) -En liten tetratec varmekolbe -Innebygd ordinert lys på 5000k -En dæsj med koralsand og ca 3.5 kg sten
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
høres greit ut det, men husk at når du kun filtrerer vannet... ikke skummer, så er det viktig at du renser filteret OFTE, mye nitrit/nitrat som kan komme derifra.
i tilleg ville jeg kjørt med aktivt kull, det fjerner mye sjait... |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
seneste oppdatering
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
en pen liten sak det der... spørs om ikke det kommer en på kjøkkenet hos meg, ble lit tent!
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|