| Myk koraller & skiver Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med myk koraller og skiver. Ricordea, Sarcophyton, Sinularia, yuma etc. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Kjøpte en lærkorall for 1.5 mnd siden. Det tok 1 dag før den sto i full blomst og den har vært flott siden helt til nå. Nå har det gått 3-4 dager da den ikke har vært i blomst i det hele tatt, nå idag kommer det et slimaktig lag ut av den.
Er korallen min død? noe jeg kan gjøre for å redde den? er det farlig for annet liv i akvariet at korallen fortsatt ligger der? Ligger vedlagt et bilde der korallen ikke er i blomst... Håper på raskt svar fra Dere...... |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Jeg er langt ifra noen ekspert, men det er vanligvis helt normalt at Sarcophyton koraller som dette ser ut til å være sturer noen dager innimellom. Dersom det ikke ser ut til at den går i oppløsning, ville jeg bare latt den være. (og selvf. at vannverdiene dine er innenfor normalen da.. )
Du skal se polyppene kommer tilbake om ikke så alt for lange tiden (tar gjerne noen dager disse sture periodene).
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Støtter deg der Kim!
De har det med å skifte "ham",når de blir utsatt for forandringer..
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Har flere av den sorten og mine blir helt blank så kommer det sånn "slim" så kommer dem frem igjen, det gjør dem ett par ganger i mnd
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Emner |
| koraller |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| trenger hjelp! | Erik | Alger, Bakterier & Makroalger | 13 | 19th July 2008 12:31 |
| Ny til hobbyen, trenger hjelp til igrunnen alt. :D | Heksehylet | Ny til Hobbyen | 6 | 30th June 2007 00:07 |
| trenger hjelp til belysning. | scorpion | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 31st May 2007 19:00 |
| Trenger desperat hjelp | paulrene | Plager, Skadedyr & Parasitter | 7 | 12th February 2007 23:00 |
| HEEELT ny, trenger hjelp! vil vite alt :p | Chris10na | Ny til Hobbyen | 14 | 31st August 2006 20:36 |