| Myk koraller & skiver Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med myk koraller og skiver. Ricordea, Sarcophyton, Sinularia, yuma etc. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Hei, lurte på om det er noen som har et rent mykkorall akvarium, har sett noen fine tidligere og jeg savner litt flotte bilder av rene/dominerende mykkorall akvarium. Det er litt vell mye fokus på rene SPS og LPS akvarium selv om det finnes bortimot rene mykkorall biotoper i naturen.
Ta det som en oppfordring og legg inn bilder av din fineste mykkorall og ikke glem at mykkoraller er noe av det enkleste å få til både propagerings messig og ellers å holde. Selv har jeg flere som drypper og kan gjerne bytte om du har noe spennende. Husk bilder..... 8) |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Mixed reef er vel det mest vanlige, litt mykt og litt hardt
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Du må ta ein titt i albumet mitt, litt lite utvalg men jobber med saken.
erik |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Skulle gjærne plantet fargerike Ricordea sp over hele foten av "revet" mitt
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
importer fra utlandet da! det er ikke så vanskelig!
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
DVS..Dette må du forklare nærmere alf_magne...
er en ikke bundet opp i zites regler,og alskens drit,som er til for å forhindre oss vanlige dødelige fra å ta med oss entusiaster non godbiter hjem fra en aldri så liten svipptur over til naboene på andre siden av grensene? En må vel ha importtilatelser inne for å ta med seg noen godbiter,om en ikke skal risikere å få dradd inn sakene,og mange tusen i bot på toppen av kransekaken. Er det forskjell på å ta med seg noen koraller fra f,eks.en helgetur til Danmark,i forhold til å bestille via nettet fra en eller annen forhandler/importør i utlandet,for så å få disse hjemsendt? Regner egentlig med det,men det er jo litt greit av og til å få rippet litt opp i regelverket,da kansje flere her har tenkt på å bevege seg utenfor landets grenser i sommer....
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
nei det er ikkje forsjell på og ta med seg koraller fra utlandet eller shoppe dem på nette, er de harde og på cites lista venter det deg en bot på 10000? om du blir tatt sies det.
men mykkoraller, skiveannemoner og zooas som det var snakk om her så er det bare og fylle handleposen! men i og med at du er sps-freak så er dette jo til liten nytte for deg knaberg. skal ha meg en stein med 5-6forskjellige ricordea og gongorier i det nye karet. og om man leiter litt aktivt er det fleresom sender. og nei jeg røper ikke min kilde! :cheesy: skal selge avleggerne til blodpris for og dekke inn karet mitt :headbang:
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Fyda alf_magne!!...
Dette var ekstremt egoistiskt sagt av deg,bare så det er sagt,hmmm.. Har du ikke hørt om PM..smiske-smiske... Kan hende jeg reiser tidligere nedover foresten..... Snakket med Kenneth i dag,og varene mine blir sendt direkte til meg fra leverandøren i Tyskland i dag,sånn att jeg sparer noen dager her..Så får jeg fri til en betjent ser det ut for,ang lån av en iks for styring av dosering av Ballingen min ser det ut for....... Da kal du ikke se bort i fra at vi kan treffes i Danmark,det hadde jo vært fett!! Ser jo ut for att du trenger deg en oppstramming,he-he,og skal nu alltids få ristet litt ut av deg,får eg tak i deg,hmmm!!
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
hm... ja kansje egoistisk... men tjener man penger på og selge bedriftshemeligheter? :cheesy:
neida, hadde bare vert kjekt og tatt inn en sending så jeg i alle fall fikk de jeg ville ha, hadde jeg i tilleg kansje gått i null ville det bare verdt en bonus.
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Noen spesielle fremgangs måter ved "import"? |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen forslag til mykkoraller ? | sølvi | Myk koraller & skiver | 23 | 23rd December 2007 23:30 |
| Mykkoraller | Eivindlf | Kjøpes | 0 | 18th November 2005 16:58 |
| Dyr byttes mot mykkoraller i Haugesund | alex | Selges | 1 | 20th October 2005 19:44 |