| Myk koraller & skiver Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med myk koraller og skiver. Ricordea, Sarcophyton, Sinularia, yuma etc. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Her for noen dager siden trakk den store sarcopython inn alle polyppene, tenkte ikke så mye over det der og da. Tilfeldigis så jeg senere et hull på toppen i midten av hodet, ca 1 cm dypt og bredt. Samtidig strekker den seg høyere enn noensinne mot overflaten. Denne har vært med siden den spede begynnelse og har alltid sett frisk og pen ut, selv i den noe turbulente begynnertiden. Noen som har peil, er den ferdig eller fikser den seg selv?. Håper det synes på bildet, var ikke rare størrelsen som var lov å laste opp her.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Det var rart.. skulle nesten tro du hadde hatt en børstemark eller et annet dyr som har smakt på korallen din..
Heldigvis så vokser sarcopython forholdsvis raskt så det går nok bra.. Det at den strekker seg oppovert får meg til å tenke at den ikke får nok lys.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
De strekker seg vell alltid mot lyset,, men den reiste seg 10-15 cm lengre enn normalt. Eneste hradware forandring på lyset i det siste har vell bare gitt noen watt ekstra da jeg byttet ballasten i toppen med enn større bedre ekstern type.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hmm.. ja da røk den lysteorien gitt..
Noe annet som kan ha endret seg ? Nye koraller i akvariet som kan ha endret strømningene eller noe ?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Bare tempen som spretter opp og ned noen grader ellers er alt som tidligere, ser ut som det dukker opp noen flere polypper igjen nå så får bare håpe.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Den driver ikke rett og slett bare og skifter 'skinn'? Det er jo ikke helt uvanlig at de forandrer litt form når de gjør det...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
jeg tror den trenger kalk ikke mye og calcium. det gjør jeg og de stritter med tentaklene
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kan ikke se at det hadde noe med slikt å gjøre, de verdiene var helt greie og alle steinkorallene som krever mye mye mer hadde det helt fint. Vet ikke hva det var men den er i full gange nå i nytt kar, tipper den ble angrepet av noe skadedyr eller lignende.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Kan det være at det samler seg en del avfallsstoffer som den ikke blir kvitt?
Når min fikk litt lite plass, gjorde den slik som din. Dette medførte at smuss, og lignende ikke ble blåst vekk av sirkulasjonen, og lagde et krater i korallen. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hull til avrenn | Kenny_ | Ny til Hobbyen | 7 | 21st June 2007 12:43 |
| Hull | johnerik | Ny til Hobbyen | 8 | 17th March 2006 18:05 |
| Hull borr til glass | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 14 | 4th February 2006 17:09 |
| 55mm hull.... | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 21st August 2005 18:29 |
| Hull i akvarium. | trippleH | D.I.Y Gjør det selv | 14 | 30th May 2005 19:19 |