Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13th April 2004, 10:11   #1 (permalink)

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 21
Standard Glassmanet

Jeg var og hentet vann i havet i gÂr og fikk med meg to sm glassmaneter. Disse ¯nsker jeg  innf¯re i mitt akvarie men har dere noen tanker p om dette gÂr eller om jeg b¯r la vÊre? Det blir vel litt mye sirkulasjon for dem men jeg m pr¯ve 8O . Noe som har pr¯vd? Jeg s noen sm blÂskjell men turde ikke ta dem med.
Misfit er offline   Svar med sitat
Gammel 13th April 2004, 10:18   #2 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Meldinger: 2,885
Standard Re: Glassmanet

Sitat:
Opprinnelig postet av Misfit
Jeg var og hentet vann i havet i gÂr og fikk med meg to sm glassmaneter. Disse ¯nsker jeg  innf¯re i mitt akvarie men har dere noen tanker p om dette gÂr eller om jeg b¯r la vÊre? Det blir vel litt mye sirkulasjon for dem men jeg m pr¯ve 8O . Noe som har pr¯vd? Jeg s noen sm blÂskjell men turde ikke ta dem med.
Kan nesten garantere deg at det vil g rett vest... Maneter m ha veldig rolige vannstr¯mninger, har sett en del manet akvarier de har en del finesser nÂr det gjelder vannstr¯mninger og foring som ikke vi har... Manet akvarier er for¯vrig utrolig stilig hvis man har riktig belysning osv...
Gammel 4th June 2004, 17:19   #3 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914
Standard

Tviler p om de tÂler str¯mningene eller temperaturen. GÂr de fort i oppl¯sning hvis de d¯r? Kan de da gi ut gift? Ville nok ikkje tatt i et par glassmaneter eller blÂskjell, men strandreker skal g bra. Hadde sj¯l nokken strandkrabber, dette var i oppstarten med f koraller. De e` iallefall lett  f ut hvis nokke skulle skje. Mine kravlet ut av karet og d¯de.
Gammel 10th June 2004, 10:53   #4 (permalink)

Meldinger: 21
Standard

Jeg kan jo komme med en liten forklaring p hva som skjedde med de to sm glassmanetene.
Jeg hentet dem fra sj¯en og avklimatiserte dem.
Slapp dem i karet og de sv¯mte 30-40 cm til de traff en vannstr¯m fra en pumpe og .... vekk var de. S dem aldri igjen. NÂja, n var det pr¯vd.

ÿrjan - en uten saltvannsakvarie. 8O
Misfit er offline   Svar med sitat
Gammel 11th June 2004, 00:13   #5 (permalink)
Member

Meldinger: 145
Standard

Mener det finnes egne tanker for maneter, snakket med en fra havforskning inst.

hun holdt p  avle p de, brukte masse stontium (?), hun sa det ikke var s lett.. :roll:
Reptilus er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are