Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 6th April 2004, 14:08   #1 (permalink)
Senior Member

Rusky sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Sotra
Meldinger: 446
Standard Eremitter

R¯de eller blÂ?
Hva er forskjellenÖfargen?
Noen b¯ker forteller at den r¯de er godgutten, at den bare gj¯r de gode tingene. Andre mener den er en rÂtass som Âpner polypper og mykkoraller for  stjele mat, plager snegler osv. osv. Andre plasser fÂr den bl samme medfarten.
Ser vi bort fra at alle îgrupperî inneholder individualister s lurer jeg p hvilke erfaringer andre har rundt dette?

Jeg har selv den r¯de, og er meget forn¯yd med den. De humper rundt og gj¯r ikke noe annet enn  spise. Virker som en dagaktiv og trivelig type. Vurderer  kj¯pe flere og gjerne av den bl typen ogsÂ.
Rusky er offline   Svar med sitat
Gammel 6th April 2004, 14:29   #2 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914
Standard

Har h¯rt at de r¯de og de bl e` ute til forskjellige tider av d¯gnet. Har du begge typer blir det grafset alger 24timer i d¯gnet. Sj¯l har eg nokken sm krabater fra kypros. Litt forskjellige typer men ingen har utpekt seg som morderiske. Sloss litt seg imellom, men sneglene og korallene fÂr vÊre i fred.
Gammel 6th April 2004, 23:28   #3 (permalink)
Senior Member

Rusky sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Pjot
Har h¯rt at de r¯de og de bl e` ute til forskjellige tider av d¯gnet. Har du begge typer blir det grafset alger 24timer i d¯gnet. Sj¯l har eg nokken sm krabater fra kypros. Litt forskjellige typer men ingen har utpekt seg som morderiske. Sloss litt seg imellom, men sneglene og korallene fÂr vÊre i fred.
Internt kan de bare styre p s mye de vil. Det er bare underholdning. Lar de resten vÊre i fred er jo allt OK.
Fra Kypros....vÊrt p ferie eller :?:
Gammel 7th April 2004, 00:37   #4 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 2,885
Standard

Den ene typen er aktive om natten og den andre om dagen... De r¯de er etter min erfaring ogs litt mer effektiv en de blÂ, men ogs mye mye dyrere.
Det l¯nner seg  ha mange sm eremitter fremfor de store. De sm kommer til mye bedre og ingening blir rasert i akvariet.
Gammel 10th June 2004, 11:00   #5 (permalink)
Senior Member

Rusky sin avatar

Standard Eremitter i nybygg

Mine r¯de eremitter har hatt det travelt i den siste med  bytte hus. Har bare hatt ett ledig hus til dem, s her har det vÊrt kamp og innterne intriger. Det er gjerne ikke alltid en tenker p at disse dyra vokser de ogsÂ. De ser jo like stor ut p utsiden :!: Var i gÂr  kj¯pte noen nye og meget stiiiiiiiilige hus som jeg plasserte i karet. Det tok ikke lange tiden f¯r gjengen var flyttett ut og inn i nye boliger. N tussler de rund og ser nye og flotte ut.

I kveld skal de f seg en liten rekebit til innvielsesfesten
Gammel 10th June 2004, 15:53   #6 (permalink)
Senior Member

Meldinger: 475
Standard

Har h¯rt at de begrenser veksten sin litt dersom de ikke har hus tilgjengelig som passer. Det kan jo vÊre litt OK s man ikke fÂr slike kjemper som jeg har.

Endre
Gammel 11th June 2004, 00:08   #7 (permalink)
Member

Meldinger: 145
Standard

bl = dag
r¯d= natt

71 % sikker p det , leste det ett sted men som en kjnt man p aquafreaks sa "skal ikke sluke alt man leser.. 8O

men er det feil b¯yer jeg meg i st¯vet, har selv sett r¯de ute p dagen..
Reptilus er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skall til eremitter?? Bjorn78 Ny til Hobbyen 5 21st May 2008 22:14
eremitter!! Nagel Selges 15 10th May 2006 17:25
Eremitter, snegler, hvor mange? Micke Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr 12 3rd April 2006 20:45
eremitter svein Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr 18 21st October 2005 19:19
Turboer og eremitter Rusky Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr 7 19th March 2004 23:36