| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Lurer på en ting, kjøpte meg 5 eremitter, nå er det bare 4 igjen, jeg har 2 klovner og en sand anemone,HVEM AV DISSE SPISER EREMITTER?????
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Kansje den bare eh otteDu kan i verste fall :crying: legge inn en nekrolog :crash: på RIP :skull: |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
ser jo at det ligger rester etter den her, litt klør, og litt kjøttrester som henger i klørne, skjellet vet jeg ikke hvor er.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Husk at de bytter skall med jevne mellomrom, det er ikke et tomt skall du har funnet?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
nei, det var klørne, med kjøttrester på, så den har ikke skiftet skall, men finner jo ikke skjellet heller da.
Men kan en sand anemone(liten) spise slike?? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Skallet til eremitten er skjellettet! De har det liksom utenpå kroppen, så du vil nok ikke finne noen "knokler" liggende omkring
Du har ikke en slangestjerne i tanken din? |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
har du ett bilde av noe slikt?
Ser at det er div armer som stikker ut av en del av steinene jeg har, men de er jo ikke så lange at det gjør noe da. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Kjør et bildesøk i google på "slangestjerne", så får du noen bilder. Disse kan godt ligge gjemt i steiner uten at du nødvendigvis ser dem. Følg med etter at lyset har vært av en stund om du kan se noe. Slangestjernene kan godt begynne å jakte på både fisk, snegler og eremitter dersom de ikke får annen mat.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
hvis det er slik at man bare ser armene på disse, som stikker ut av hull i steinen, så ligner armene meget på ophiura albida, men har aldri sett en kjerne på en slik en da, prøver å få tak i armene, men den trekker seg inn i hullet når jeg nærmer meg, enten føler den at jeg kommer med klypen, eller så ser den på meg og ler :lol:
http://shop.uwphoto.no/detail.asp?pr...d=nau001dvd029 |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skall til eremitter?? | Bjorn78 | Ny til Hobbyen | 5 | 21st May 2008 22:14 |
| eremitter!! | Nagel | Selges | 15 | 10th May 2006 17:25 |
| Eremitter, snegler, hvor mange? | Micke | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 12 | 3rd April 2006 20:45 |
| Eremitter | Rusky | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 6 | 11th June 2004 00:08 |
| Turboer og eremitter | Rusky | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 7 | 19th March 2004 23:36 |