| Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr Ett forum hvor det kan diskuteres muslinger, filterfødere & andre virvelløse dyr. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
En liten historie....
For en uke siden flyttet det inn 4 Turbosneiler og 2 "r¯de" eremitter i karet mitt. Min teoretiske erfaring tilsier at dette skulle g helt fint. Det har det egentlig ogs gjort...med untak av den ene Turboen. Eremittene ville ikke la den vÊre i fred. Her var det team arbeid p h¯yt plan fra eremittene sin side. MÂlet var alltid  f Turboen p ryggen. NÂr det var gjort var ogs interessen borte....helt til jeg snudde den igjen. Da var de r¯de der og snudde Turboen p rygg igjen. Dette har fortsatt hele uken. Naturen har sine egne spilleregler. Jeg er helt sikker p at eremittene viste noe om den sneilen som jeg ikke kunne se. Den sterkestes rett er nÂdel¯s......... I dag hadde eremittene noe annet enn alger til middag...... :wink: |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Hei har faktisk sett noe av det samme selv,men dette var eremitter med sorte og hvite ben som anngrep sneilen,vedder p att disse sneglene er d¯dene eller har sÂr som skiller ut lukt som eremittene kjenner, og da er det bare en ting og gj¯re for eremittene spise :twisted:
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Rett ogslett noen skikkelige Pirater av noen eremitter du har fÂtt fatt i
NÂ har de skaffet seg gratis middag og hus i en smell
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tror ogs at det har vÊrt noe med den tuboen.
Syk eller d¯ende. Skal bli spennende  se fortsettelsen. De andre turboene har fÂtt g i fred til nÂ. Er det "pirater" :twisted: jeg har skaffet meg vil jo dette vise seg med tiden. Skal bli artig  se om en av de tar huset. Virker ikke som de har flytteplaner. Har flere tomme hus liggende i karet. Men s er det jo dette med smak og behag da. Det kan jo vÊre at dette huset er spesiellt fint :!: |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
NÂ er det en uke siden Turbomasakren fant sted.
De resterende eremitter og turboen gÂr n side ved side og gj¯r det de ble kj¯pt til, spise alger og eventuelle matrester. Konklusjonen i dette tilfelle er det vel ingen som kan dra fullt ut, men det har nok vÊrt noe med denne turboen som ikke var helt riktig riktig. Eremittene har sikkert bare gjort det de skulle, spise opp rester |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Har opplevd det samme med en bl eremitt og en turbo, dagen etter jeg slapp i turboen, s oppdaget jeg at turbo sneglen "gikk" litt for fort, etter at jeg fikk studert turboen litt s hadde den n fÂtt bl ben, ting skjer, det er vel egentlig litt av sjarmen med en bit av korallrev i hjemmet.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har ventet p at noe lignende skulle skje her. Til n har ingen flyttet inn i det tomme huset.Har endel andre tomme hus liggende p sanden ogsÂ. Ikke noe fart i eiendomsmarkedet enda. Ting skjer, det er helt sikkert. Er helt enig med deg. Det at naturen fÂr g sin gang er litt av sjarmen med en bit av korallrev i hjemmet.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Akklimatisering av turboer | sølvi | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 2 | 7th January 2008 21:28 |
| turboer | tomo | Kjøpes | 0 | 20th November 2007 18:49 |
| eremitter!! | Nagel | Selges | 15 | 10th May 2006 17:25 |
| eremitter | svein | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 18 | 21st October 2005 19:19 |
| Eremitter | Rusky | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 6 | 11th June 2004 00:08 |